Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-12-11

Ett litet meddelande från mig


Hej hej!

Jag har varit lite frånvarande ett tag. Vissa av er har försökt få tag på mig, några av er undrar säkert vilka som har vunnit lucka 2-10 och så skrivs det ju inte så frekvent här (bortsett från mina schemalagda kalenderinlägg). Livet är ju lite som en bergochdalbana, det går upp och ned och det är snabba kast. Så har jag haft det den senaste tiden och det har tagit väldigt mycket energi. Därför så gör jag inte mycket mer än det som krävs för familjen just nu.
Vinnarna kommer presenteras efter hand och jag kommer förhoppningsvis att bli lite piggare igen inom kort.

Lucka 11: CRAFT

"Craft föddes på 70-talet. Varumärket Craft har också genomlevt olika stadier under årens lopp. Idén är dock densamma: att producera funktionella kläder för optimal prestation. En bra idé som sannolikt håller för evigt."

Idag tävlar ni om en jacka från Craft:

Jackan heter Bike Adapt Storm, är gjord i Ventair (perfekt när det är blåsigt) och har avtagbara armar. Värde ca: 1400:-.

Dagens frågor följer nedan, du skickar in ditt svar till henrikoijer@gmail.com och glöm inte att ange din hemadress:
1. Hur många olika jackor har CRAFT i kategorin Bike?
2. Vilka olika "pads" har CRAFT till sina cykelbyxor?

Bästa stället för att leta efter svaren är hos Craft och det är givetvis helt gratis att gilla Facebook-sidan.

Regler och villkor för denna tävling:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.

2014-12-10

Lucka 10: Bianchi

Vi närmar oss halva kalendertävlingen och idag är det dags för en av mina samarbetspartners igen. Denna gång: Bianchi. Mitt samarbete med Bianchi har pågått under fyra år och började inför 2011 års säsong.
"Bianchi är ett cykelvarumärke med traditioner sedan 1885. Distributör i Sverige är Monark Exercise AB. http://www.bianchi.com"



Det ni tävlar om idag är en Bianchi Helium-hjälm
Dagens frågor följer nedan, du skickar in ditt svar till henrikoijer@gmail.com och glöm inte att ange din hemadress:
- Vilket år grundades Bianchi?
- Bianchi kommer med en elväxlad (Di2) MTB till 2015, vad heter den?

Bästa stället för att leta efter svaren är hos Bianchi, för att hålla koll på Bianchi Sverige så är deras Facebook-sida bäst: https://www.facebook.com/Bianchi.Sverige

Regler och villkor för denna tävling:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.

2014-12-09

Lucka 9: Tre Berg

Tre Berg är den nya, stora, cykelsatsningen här i Sverige där en del är ett motionslopp och den andra delen är proffslaget. Idag tävlar ni inte om något proffskontrakt, men väl om en av två fristarter till loppet. Deltagarantalet är begränsat till 2000 deltagare och man har på bara någon vecka sålt 1380 platser!
"TRE BERG är din nya cykelutmaning på Klassisk mark och ett perfekt komplement till Vätternrundan!"
Dagens frågor följer nedan, du skickar in ditt svar till henrikoijer@gmail.com och glöm inte att ange din hemadress:
- Över vilka tre berg går loppet Tre Berg den 6 sep?
- Vilka olika distanser finns det att välja på för motionärerna till Tre Berg den 6 sep 2015?
- Vem är ambassadör för Tre Berg i Skaraborg den 6 sep 2015?

Bästa stället för att leta efter svaren är hos Tre Berg och ett bra sätt att följa Tre Berg är via deras Facebook-sida: https://www.facebook.com/3berg

Regler och villkor för denna tävling:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.

2014-12-08

Tillbaka på testcykeln

Siffror.

Hög puls idag, min maxpuls är 192. Ber om ursäkt för att bilden är lite suddig, men det blir lätt så när man ska fota till bloggen och har 190 i puls...

Puls- och kraftgrafer från förmiddagens pass. Pulsen lyckades väl till slut stabilisera sig på 190 och tur var väl det. Som ni kan se så var det här ganska så max av vad jag kunde klara av och då var det 2x20 min @ 279 MonarkWatt som gällde idag.

176 och 184 i snittpuls, alltså 91,7 och 95,8% av maxpuls. Körde 12 watt mindre än på max-tjugan som jag körde för Kompiskampen här om veckan. Tänker att det borde vara någon slags lägstanivå för mig, men det var på håret att jag ens klarade av detta. All data hittar ni här: http://connect.garmin.com/modern/activity/647736242

Min nya klocka har en återhämtningsrådgivare som föreslog 72 timmar vila efter dagens pass. Antingen så var passet väldigt hårt, eller så är jag ur form. Sanningen är väl tyvärr en kombination av dom båda. Eller egentligen så blev ju passet hårt för att jag är så dålig, sådan är sanningen.

Kul att cykla igen, det var trots allt åtta dagar sedan senast. Hela november var ett träningsmörker och inledningen av december likaså. Nu är det dags att vända på steken och hålla igång till säsongen om det ska bli något liv i kroppen igen. Nu är det dags att göra som Frida, en härlig natt väntar och sedan kanske ett pass imorgon igen.

Lucka 8: Park

Park är ett nystartat klädmärke med bas på Södermalm i Stockholm. Bakom märket står Emma, Jesper, Sara och Simo. Fyra småbarnsföräldrar som lärde känna varandra i en lekpark.
Park föddes ur en gemensam önskan att pröva något nytt och Park är resultatet av deras gemensamma kreativa krafter.

Lanseringen av den första kollektionen – Park Gear - skedde i samband med Sweden Bike Expo på Kistamässan i mitten av november. Motiven tar inspiration från cykelsporten, även om det inte är uppenbart för alla.

Park står för enkelhet i designen och noggrannhet i detaljerna. Tröjorna är av högsta kvalitet och har ett modernt snitt. Kläderna finns till försäljning på www.parkstore.se och hos återförsäljarna Bianchi Café på Norrlandsgatan samt And the Revolution på Åsögatan i Stockholm.
Det ni tävlar om idag är följande:
En valfri T-shirt från deras kollektion!

Dagens frågor följer nedan, du skickar in ditt svar till henrikoijer@gmail.com och glöm inte att ange din hemadress:
Vad heter Park Gears första två motiv?
1. Racer och Hub
2. Hub och Crank
3. Racer och Spokes

I vilka färger finns motiven?
1. Svart, Celeste, Gul
2. Rosa, Gul och Svart
3. Orange, Celeste och Gul

Bästa stället för att leta efter svaren är hos Park Store och ett bra sätt att följa Park är via deras Instagram-konto. http://instagram.com/parkgear

Regler och villkor för denna tävling:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.

2014-12-07

Druivencross live

Hej hej, vänner!

Klockan 15:00 idag startar herrarna i klassiska Druivencross, 14:45 startar live-sändningen och ni kan använda er av följande länkar för att få kika på loppet:
http://services.vrt.be/videoplayer/1/iframe/?guid=live-sporza&autoplay=1
http://sporza.be/cm/sporza/matchcenter/mc_wielrennen/cat_veldrijden/Comp_onafhankelijk_1415/1.2094942

Sven Nys har vunnit dom fyra senaste upplagorna av Druivencross, men i år är det tätare än på väldigt många år i crossens världselit så det är givetvis en helt öppen historia.
Så här såg det ut i fjol:

Lucka 7: Garmin

I dagens lucka finner ni inget mindre än årets julklapp 2014, nämligen ett aktivitetsband från min samarbetspartner: Garmin.

"Garmins sätt att tänka
Vi designar inte bara produkter och säljer dem, vi omfamnar hela livsstilen. Från flygplanet till båten, från bilen till träningspasset eller jakten, Garmin har anställda i luften, på vattnet, i skogen, bakom ratten och i löparspåret. Vi arbetar alltid med att förbättra och anpassa oss själva och våra produkter. På Garmin vet du aldrig när eller hur nästa stora idé föds. Men du vet att den kommer inom kort."


Det ni tävlar om idag är ett Garmin Vivofit aktivitetsband med följande funktioner:
Stegräkning
Distansmätning
Kalorimätning
Personligt mål varje dag
Klocka
Inaktivitetsindikator
Registrerar sömn
Kompatibel med pulsmätare
Garmin Connect

Dagens frågor följer nedan, du skickar in ditt svar till henrikoijer@gmail.com och glöm inte att ange din hemadress:
1. Garmin har två aktivitetsband, Vivofit heter det ena, vad heter det andra?
2. I hur många färger finns Vivofit?
3. I hur många år har Garmin funnits?


Bästa stället för att leta efter svaren är hos Garmin  och ett bra sätt att följa Garmin Sverige är via deras Facebook-sida. Vill du ha ytterligare chans att vinna ett Vivofit så tävlar Garmin ut 5 stycken Vivofit aktivitetsband via sitt Instagram-konto, in och följ för info: http://instagram.com/p/wGPBGOylLw/

Regler och villkor för denna tävling:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.

2014-12-06

Lucka 6: TCM

Ännu en ny dag och en ny chans att vinna något att förgylla din cykling med. Idag är det TCM som vill vara med och göra julen lite bättre. TCM är en cykelbutik, med både fysisk butik och en webbshop.

"Vi är en fristående cykelåterförsäljare med både en stor fysisk butik såväl som en uppskattad Webshop. Vi erbjuder ett komplett, brett och intressant sortiment. Att vi är fristående innebär att vi kan handla vad vi vill, var vi vill, utan att vara uppknutna till vissa standardsortiment som tyvärr blir mer och mer vanligt i Sverige. Vi levererar cyklar och tillbehör i Sverige, Finland och Danmark samt utför service och reparationer till privatpersoner, företag, föreningar och offentlig sektor. Vi har ett stort register med stamkunder som köper våra tjänster gång på gång, vi levererar produkter och lösningar som fungerar, kostnadseffektivt både på kort och lång sikt."


Idag tävlar ni om en uppsättning VP M31-pedaler från TCM-Cykel.

Dagens frågor följer nedan, du skickar in ditt svar till henrikoijer@gmail.com och glöm inte att ange din hemadress:
1. Vad står förkortningen TCM för?
2. Ungefär hur många cyklar har TCM på lagret?
3. Vilken downhillcyklist sponsras av TCM?

Bästa stället för att leta efter svaren är hos TCM  och ett bra sätt att följa TCM är via deras Facebook-sida.

Regler och villkor för denna tävling:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.

2014-12-05

Frida är född

Hej på er!

Igår eftermiddag föddes lilla Frida. Hon mår bra, mamma Ronya mår relativt bra och för egen del så vore det dumt att klaga. Frida är väldigt lugn och tycker mest om att sova. Direkt när hon föddes så behövde hon lite extra luft för att få igång lungorna ordentligt, men efter någon timme så klarade hon sig helt utan hjälp. Jag är hemma en snabbis nu för dusch, ombyte och hämtning av storasyskon. Vi hörs snart igen, tänkte bara berätta att allt är okej med oss.

Lite Bebis-data från gårdagen för er som är intresserade:
Född: 141204 ca: 15:09
Längd: 50 cm
Vikt: 3675
Huvudomkrets: 36 cm

Lucka 5: Soja Cycling

Ny dag, nya möjligheter!

Åtminstone för oss som överlevde gårdagen. Om du vill öka dina odds för att överleva när du cyklar ute i trafiken så är det svenska cykelklädmärket Soja Cycling någonting för dig. Så här beskriver dom sig själva:

"SOJA - Safe Cycling var en idé som väcktes hos Johan Sonesson och Erik Jannesson en kall novemberdag 2013. Båda är tidigare cyklister och har avverkat många mil i sadeln. Vi vet vikten av att ha kläder som syns för våra medtrafikanter. Vår största fiende ute på vägarna är bilarna, de åker ofta fort och kör ibland närmare cyklister än vad de behöver. Vi vill öppna bilisternas ögon och göra cyklisterna mer synliga, vilket i sin tur kan leda till att bilister förstår att de bör ta ut avstånden!
För senaste nyheterna, följ oss på instagram @soja_cycling."
Det ni tävlar om idag är en kortärmad cykeltröja och en cykelbyxa från SOJA-Cycling.

Dagens frågor följer nedan, du skickar in ditt svar till henrikoijer@gmail.com och glöm inte att ange din hemadress:
1. Hur mycket sparar man på att köpa ett 3-pack strumpor, istället för att köpa 3 separata par?
2. På SOJA:s hemsida finns sex stycken flikar, vad innehåller den längst ner?
3. SOJA:s arm- och benvärmare är försedda med, vadå?

Bästa stället för att leta efter svaren är hos SOJA-Cycling och bra sätt att följa SOJA-Cycling är via deras Instagram-konto eller Facebook-sidan.

Regler och villkor för denna tävling:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.

2014-12-04

Lucka 4: CRAFT

God morgon vänner!

Idag är det alltså dags för lucka fyra och som rubriken redan har avslöjat så är det CRAFT som vi hittar där. 
"Craft föddes på 70-talet. Varumärket Craft har också genomlevt olika stadier under årens lopp. Idén är dock densamma: att producera funktionella kläder för optimal prestation. En bra idé som sannolikt håller för evigt."
Det ni tävlar om idag är också något som ni hittar i min garderob, nämligen understället Craft Active Extreme Concept Piece LS.
Så här beskriver dom själva sitt sköna underställ:
"- Race faster than ever
- Concept to merge body mapping with sport specific fit solutions
- By mapping Mesh Superlight and Zero Extreme we bring you to the next level
- Sport specific moving wings for perfect functionality and total freedom of movements"


Dagens frågor följer nedan, du skickar in ditt svar till henrikoijer@gmail.com och glöm inte att ange din hemadress:
1. Vilket svensk proffslag i cykel kommer Craft att sponsra år 2015?
2. I vilken svensk stad håller Craft till?
3. Vilken svensk före detta alpinstjärna har Craft samarbetat med för sin senaste kollektion?

Bästa stället för att leta efter svaren är hos Craft och det är givetvis helt gratis att gilla Facebook-sidan.

Regler och villkor för denna tävling:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.

2014-12-03

Lucka 3: Balck Coffee

Alla vet ju att cykling och kaffe hör ihop, så att ha kaffe som pris i en cykelblogg är ingenting som jag inte gjort förut och inte heller något som känns udda. Snarare tvärt om, kaffe är en naturlig del av cykelkulturen.
Balck Coffee Velo är kaffet skapat av och skapat till en cyklist. Med en blandning mörkrostade arabica bönor och ett uns robusta så är det här kaffet som nästan rakar dina ben! Givetvis färsktrostat 10/11!


Det ni tävlar om idag är:
Två glada vinnare får ett varsitt paket 500g Balck Coffee Velo.

Dagens frågor följer nedan, du skickar in ditt svar till henrikoijer@gmail.com och glöm inte att ange din hemadress:
1. Hur många procent Robusta innehåller Balck Coffee Velo?
2. Vad heter cyklisten som ligger bakom Balck Coffee?
3. Vad heter plantagen där kaffebönorna odlas?

Bästa stället för att leta efter svaren är hos Balck Coffee och det är givetvis helt gratis att gilla Facebook-sidan.

Regler och villkor för denna tävling:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.

2014-12-02

And the winner is...

Christian Hjelte vann kittet från GripGrab i gårdagens lucka, stort grattis till dig!

Bild från i söndags.

Hej hej, hjältar!

Sitter nu här i soffan med småbarnen i säng och ska fixa lite med kalendertävlingen. Den här veckan så blir jag ju pappa igen och det ska givetvis bli sjukt mäktigt. En har ju varit med förr så jag vet ju vad som väntar, men det är lite som att äta godis. Inget man tröttnar på direkt och det ska bli riktigt härligt att mysa med bebis igen. Jag förstår att ni nu tänker på kalendertävlingen och hur det ska gå, nu när jag kanske inte sitter vid datan varje dag framöver. Oroa er icke! Jag har schemalagt kalenderluckorna så ni kan kika in här varje dag och få er en härlig tävling att delta i. Det kan dock bli lite si och så med rapporteringen av vem som vunnit under några dagar.

Hemmet är ganska så förberett för barnets ankomst, vi vet inte vad det blir för kön men vi hoppas på människa! Ronya har ju haft en ganska (obs: underdrift) jobbig graviditet så det ska bli skönt att ta nästa steg i våra liv och låta Ronya få komma tillbaka stark igen. Det behöver vi alla. Något vi egentligen behöver men inte har ännu är en bil för (minst) sex personer eftersom nu familjen blir så stor. Plötsligt så räcker inte personbil längre till. Jag tror dock att vi klarar oss ett tag till med den vi har för vi åker väldigt sällan alla samtidigt. Det är väl om vi ska till Stockholm eller så som det kan bli aktuellt. Men då kan ju jag cykla istället. He-he.

Jag tänkte inte bli långrandig nu utan bara uppdatera er lite. Igår hann jag inte träna pga mycket att göra och den här kvällen ser ju inte så lovande ut i träningshänseende heller. Kämpa, Henke! Kommer vara hemma ett par veckor i samband med barnets födelse och sedan kommer ju julledigheten som ett paket på posten. Blir en bra start med bebis det!

Lucka 2: Hackmora Weekend

Idag är det "min" skidklubb som bidrar med julklappar till er läsare. Jag gick med i Sågmyra SK hösten 2009 i samband med Hackmora Bergslopp samt inför Vasaloppet 2010 och har alltid gillat Sågmyra så det kändes som det självklara valet när jag skulle välja klubbadress. I Sågmyra SK så har man arrangerat löptävlingen Hackmora Bergslopp sedan 1992 och sedan 2012 så har man också arrangerat en MTB-tävling (Hackmora MTB-Uphill) med målgång uppe på Hackmora klack. Jag var faktiskt med och agerade lite bollplank åt Sågmyra SK gällande MTB-tävlingen under dom första två åren. Hur som helst, dessa två tävlingar bildar tillsammans Hackmora Weekend.

Hackmora Bergslopp mäter 2.9 km men låt inte den korta distansen lura er, det är nästan bara uppför och tävlingen är härligt svinjobbig! Folk ligger ner av utmattning uppe på klacken efter avslutat lopp. Hackmora MTB-Uphill är 8 km lång med avslutning på den 2.9 km långa backen upp till Hackmora klack. Tävlingarna är korta nog för motionärer och tuff nog för eliten vilket gör det till en mycket uppskattad tävling.
2013 så blev jag tvåa i Sågmyra SK's tävling Hackmora MTB-Uphill.

2009 sprang jag Hackmora Bergslopp för första gången och slet mig upp på en 24:e plats i det 51 man starka fältet. Året efter sprang jag också och noterade då 189 i snittpuls...

Det ni tävlar om idag är:
2 personer vinner fristart i Hackmora Bergslopp
2 personer vinner fristart i Hackmora MTB-Uphill
Ange i ditt tävlingsbidrag vilken av tävlingarna som du helst kör.

Dagens frågor följer nedan, du skickar in ditt svar till henrikoijer@gmail.com och glöm inte att ange din hemadress:
1. Vilken tid hade jag på Hackmora Bergslopps 2.9 kilometer år 2009?
2. Hur många höjdmeters skillnad är det mellan startplats och målplats i Hackmoras lopp?
3. Vilket är det gällande banrekordet på Hackmora Bergslopp?

Bästa stället för att leta efter svaren är hos Sågmyra SK.

Regler och villkor för denna tävling:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.

2014-12-01

Lucka 1: GripGrab

Dags för första luckan i årets kalender och vi börjar med en av mina samarbetspartners. Först ut är nämligen GripGrab, där jag har äran att få vara med i deras Local Hero-program.
GripGrab är ett danskt företag grundat år 2000 av Kristian, Martin och Björn Kröyer. Företaget designar och utvecklar handskar och accessoarer av högsta kvalitet för cykling och löpning.

Det ni tävlar om idag är ett paket innehållandes detta:
Alltså:
GripGrab Arctic skoöverdrag rek. pris 549 SEK
GripGrab Nordic vinterhandskar, rek. pris 499 SEK
GripGrab Podium Beanie rek. pris 249 SEK

Dagens frågor följer nedan, du skickar in ditt svar till henrikoijer@gmail.com och glöm inte att ange din hemadress:
1. På GripGrabs hemsida finns en sida med Local Heroes och där finner ni en till svensk cyklist, vilken?
2. I deras cykelkollektion med Hi-Vis finns ett antal produkter, hur många?
3. Hur många olika modeller av cykelhandskar har GripGrab?


Bästa stället för att leta efter svaren är hos GripGrab.

Regler och villkor för denna tävling:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.

2014-11-30

Passet började platt och lättrullat, men du kan aldrig ana vad som hände sedan!

Eller jo, det kan ni nog. Det blev kuperat.

Avrundade dessutom med lite singeltrack. Fin dag att cykla på, även om det var molnigt. Benen var inte på topp men det hade jag inte heller väntat mig. Denna vinter är det ju tålamod som gäller. Körde grusväg nästan hela tiden utom ungefär en kilometer i början, en i mitten och ett par på slutet. Samt givetvis den där stigen då.
Inledde som sagt passet med ganska mycket plattcykling.

Uppe i Solarvet efter en drygt två kilometer lång uppförsbacke från Sågmyra.

På väg upp till Oxberg.

Bara Källslättsbacken kvar nu!

Direkt efter träningen så skjutsade jag Emily till dansuppvisningen och skarvade sedan vidare till Säter med Filip och Ebbah. Filip hade hockeymatch där idag och även om dom kämpade på bra så blev det förlust med 15-9. Nu har jag sett sista tredjedelen av bpost bank Trofee, lattjat med nya klockan och kopplat den till datorn enligt konstens alla regler. Nu är det dags att hämta hem Emily igen och kanske köpa lite fika, det är ju gott!

Dagens Garmin-data levereras av Garmin Forerunner 920XT!

2014-11-29

Danstävling

Oroa er inte, det är inte jag som ska dansa. Vi är här för att kolla på Emily som ska dansa discodans i både singel och par. Vi ska se singel och sen drar småbarnen och jag på jakt efter adventskalendrar och annat.

Dagen har startat och jag ska hålla koll på mina steg.

2014-11-28

Ny träningskompis

Hämtade ut denna lilla skönhet idag, en Garmin Forerunner XT920.

Frågade ju för ett tag sedan på min Facebook-sida om vilken design som var snyggast på Garmins XT920.  Denna rödvita, eller den svartblåa. Det blev ju helt jämnt i omröstningen, vilket väl bevisar att smaken är som baken. Själv gillar jag när något sticker ut lite och inte är som allt annat. Svarta klockor har jag sett, vita är inte alls lika vanliga. Den kommer att bli ett riktigt monster på skidpassen i vinter.

Riktigt fin och jag älskar nya prylar som dessa. I samband med Kompiskampen och med mina Garmin Vector-pedaler så beräknar klockan mitt V02 max. Den kan också berätta hur lång tid jag behöver efteråt för återhämtning innan kroppen är redo för nästa pass igen och ha det på nedräkning.

Vilodag och julklappar

Hej vänner!

Idag är det vilodag och jag är nyrakad. Hade väl inte rakat mig sedan förra månadsskiftet ungefär men tog ju någon cykelselfie igår på pendlingen och insåg när jag såg bilden att nu får det fan i mig vara nog. Så nu är jag len och fin igen.

Såg ni förresten att årets julklapp 2014 är aktivitetsarmband? Typiskt bra julklapp som motiverar rörelse, förbättrar hälsa och samtidigt är en kul pryl.

Jag beställde hem lite "julklappar" till mig själv igår från min samarbetspartner GripGrab. Ett par vinterhandskar, skoöverdrag och en mössa att ha under hjälmen. Har ju börjat frysa på vinterpassen nu när jag är 30+. Ganska jobbigt. Lider inte speciellt mycket av det när jag cyklar, men det kan ju inte vara bra att förfrysa sig. Händerna är väl jobbigast egentligen.

2014-11-27

Inte så snabb, men ganska långsam!

Frostigt idag!

Skulle väl ta en bild på banvallen när jag var på väg hem från jobbet. Kom ju någon stackare cyklandes då när cykeln stod där med full styrka på lampan.

Har alltså cyklat till och från jobbet idag. Inga diamantben direkt, men nu börjar jag gräva guld och har jag lite tur så hittar jag det lagom till våren. Tålamod och mer tålamod behövs. Kul ändå att cykla igen!

Garmin-data:

Det finns luckor kvar!

Hej!

På måndag är det den 1:a december och det innebär ju att man öppnar första luckan i adventskalendern. Igår så fixade jag med min alldeles egna adventskalender som jag nu ska köra för fjärde året i rad i denna blogg. Första året körde jag någon slags tävling under december och sedan prisutdelning vid jul, sedan har antalet priser ökat för varje år och i fjol kunde jag erbjuda er läsare ett nytt pris varje dag! Det är i dagsläget en mängd företag som hört av sig och vill vara med, men det finns fortfarande någon lucka kvar om någon är intresserad.

Finns det fler företagare som vill vara med och sponsra denna tävling med priser?
Jag fixar:
- Tävling med tresiffrigt (eller når vi fyrsiffrigt i år?) antal tävlande
- Tävlingsadministration
- Marknadsföring för både tävlingen och er produkt
- Ni får synas i bloggen med logga och länk inför, under och efter avslutad tävling
- Ni får synas i nyhetsbrevet (distribueras till 848 adresser) med länk inför, under och efter avslutad tävling
- Ni får synas exklusivt under den dag då priset från er skall tävlas ut

Ni fixar:
- Ett fint pris

Vid intresse: mejla mig henrikoijer@gmail.com

Bild från igår.

Nu är det dags att rulla till jobbet. Deadline imorgon = mycket som ska slutföras idag. Tar med mig två dubbelmackor vörtbröd för att säkerställa en bra start på dagen. Friska minus fem ute och allt som saknas för att det ska kallas riktig vinter är väl snön. Men den kommer väl, var sak har sin tid.

Nej hörrni, vi hörs!