Det är blött i Motala nu, väldigt blött. Lider med alla som cyklat i natt och avslutar sin runda i ösregn. Om jag ska tolka väderprognosen så kommer vi att starta i regn men efter någon timme så ska regnandet upphöra. Vi får se hur det blir. Det går ju inte att göra något åt vädret, så det är bara att gilla läget. Har inga regnkläder med mig utan hoppas att intensiteten ska hålla mig varm.
Nu är det dags för frukost!
2012-06-16
2012-06-15
Mot Motala!
Hoppas att jag fått med mig det mesta nu...
Jag kommer befinna mig hos Bianchi inne i tältet från ca: 20:00, ni kan väl kika förbi och säga hej!?
Jag kommer befinna mig hos Bianchi inne i tältet från ca: 20:00, ni kan väl kika förbi och säga hej!?
Snabbast på Vätternrundan 2012
Det blir inte jag.
Kanske att vi i Conti Test Team blir tredje snabbaste grupp då vi har som mål att slå förra årets tid på 7:12.
De två snabbaste gängen blir nog MAS-gruppen featuring Team Cykelcity och Ride of Hope featuring Magnus Bäckstedt, Christofer Stevenson, Alexander Wetterhall, Johan Svensson och Alexander Gingsjö med flera. Ride of Hope siktar officellt på "rekordet" men jag tror faktiskt att MAS-gruppen kommer vara snabbast runt sjön, igen. Det som talar för Ride of Hope-gänget är att de faktiskt har några ruskigt starka cyklister med, det som talar emot är att dom nog inte är speciellt samkörda och att de allra snabbaste lär "släpa med sig" betydligt långsammare cyklister. Om de nu inte bestämmer sig för att dela upp gänget, då blir det mer ovisst. Masarna och Cykelcity känns jämnast och Cykelcity själva skulle nog kunna bli snabbast runt sjön.
Vilken tid som är rekordet finns det nog olika åsikter om, men jag anser att förra årets tid på 6:52 som just Masarna tog är rekord för Vätternrundan (som den ser ut nu i alla fall). Det har dock gått snabbare runt sjön:
"Francesco Moser med sina hjäpryttare Renato Marcetto och Claudio Betolotto hade som mål att slå Gösta Fåglums rekord på 6 timmar och 42 minuter. Trion startade redan kl. 19 från torget. Efter en fantastisk jakt och växeldragning samt en hel del pace nådde Francesco Motala på otroliga 6,23."
Så Göstas tid på 6.42 kanske är riktiga rekordet då pace luktar lite illa. Hur gick det till när Gösta tog den tiden?
Det ska bli intressant att få höra tiderna efter rundan. Masarna startar först av sub-grupperna och redan där har de en fördel mot Ride of Hope som startar sist av alla snabbgrupper om jag förstått det rätt. Alla omkörningar av snabba och stora grupper kommer inte bli kul samtidigt som Masarna har vägarna fria från cyklister väldigt länge. Vi i Conti Test Team går ut som trea (startgrupp 352, starttid 09:38).
Jag har startnummer 27202 om ni vill följa mig och jag TROR att ni kan göra det här: http://search4.vatternrundan.se/Show/Index/sv/489190
Edit: Masarna/Cykelcity fick in ett gäng på 6:41 och Ride of Hope hade några man som rullade in på 6:38, sjukt bra tider!
Kanske att vi i Conti Test Team blir tredje snabbaste grupp då vi har som mål att slå förra årets tid på 7:12.
De två snabbaste gängen blir nog MAS-gruppen featuring Team Cykelcity och Ride of Hope featuring Magnus Bäckstedt, Christofer Stevenson, Alexander Wetterhall, Johan Svensson och Alexander Gingsjö med flera. Ride of Hope siktar officellt på "rekordet" men jag tror faktiskt att MAS-gruppen kommer vara snabbast runt sjön, igen. Det som talar för Ride of Hope-gänget är att de faktiskt har några ruskigt starka cyklister med, det som talar emot är att dom nog inte är speciellt samkörda och att de allra snabbaste lär "släpa med sig" betydligt långsammare cyklister. Om de nu inte bestämmer sig för att dela upp gänget, då blir det mer ovisst. Masarna och Cykelcity känns jämnast och Cykelcity själva skulle nog kunna bli snabbast runt sjön.
Vilken tid som är rekordet finns det nog olika åsikter om, men jag anser att förra årets tid på 6:52 som just Masarna tog är rekord för Vätternrundan (som den ser ut nu i alla fall). Det har dock gått snabbare runt sjön:
"Francesco Moser med sina hjäpryttare Renato Marcetto och Claudio Betolotto hade som mål att slå Gösta Fåglums rekord på 6 timmar och 42 minuter. Trion startade redan kl. 19 från torget. Efter en fantastisk jakt och växeldragning samt en hel del pace nådde Francesco Motala på otroliga 6,23."
Så Göstas tid på 6.42 kanske är riktiga rekordet då pace luktar lite illa. Hur gick det till när Gösta tog den tiden?
Det ska bli intressant att få höra tiderna efter rundan. Masarna startar först av sub-grupperna och redan där har de en fördel mot Ride of Hope som startar sist av alla snabbgrupper om jag förstått det rätt. Alla omkörningar av snabba och stora grupper kommer inte bli kul samtidigt som Masarna har vägarna fria från cyklister väldigt länge. Vi i Conti Test Team går ut som trea (startgrupp 352, starttid 09:38).
Jag har startnummer 27202 om ni vill följa mig och jag TROR att ni kan göra det här: http://search4.vatternrundan.se/Show/Index/sv/489190
Edit: Masarna/Cykelcity fick in ett gäng på 6:41 och Ride of Hope hade några man som rullade in på 6:38, sjukt bra tider!
Etiketter:
Conti Test Team,
Cykling,
Vätternrundan
2012-06-14
Jag går från klarhet till svaghet
Hade ingen riktigt go känsla i kroppen på Ingarvet GP idag, ingen sista punch liksom. Det funkade ju bra att tugga på men någon riktigt skön killerfart fanns inte att tala om. Lyckades ändå vinna två av dom tio spurterna så det sitter väl bara i huvudet antar jag. När det är så intensivt som det ändå är på Ingarvet GP med minst tio maxningar och folk som gillar att ta i, då gäller det att ha lite flyt och känsla för när man ska lägga krutet. Tycker att tajmingen saknats lite och att jag hela tiden hamnar fel. Men det är ju bra, då har jag fortfarande något att förbättra.
Nya däcken sitter på och jodå, jag var väl loss ett par gånger
Vi var väl ca: 20 tappra till start idag, varav 3 damer/kvinnor/tjejor. Allt eftersom droppade det väl av några och en del valde att stå över ett eller flera varv. Lite av det fina med Ingarvet GP är ju att man dels återsamlas vart annat varv så man får en ny chans och dels att man faktiskt kan skippa några varv och komma in med nya krafter igen.
Klungan efter en drös spurtpriser
Trötta cyklister. Om ni tycker det ser ut som om Darvell hänger med huvudet här så beror det nog bara på att jag pulveriserade honom i sista spurten, den som ger dubbla poäng alltså. Vi hade en proffsfotograf närvarande också, så bättre bilder kommer väl om en dag eller två.
Så, det var väl den dagen det. Hade tänkt packa inför den där Vätternrundan men nu börjar ju klockan bli mycket. Har i alla fall ställt om GPS:en så att den nu inte sparar data varje sekund utan kör smart lagring. Alltid något. Köpte förresten en sådan där ful väska att ha på överröret med energi i tidigare idag:
Har pressat ner tre stora gel (100g), en liten (40g) och en energibar.
Imorgon ska jag försöka göra ALLT. Plus att räkna ut hur mycket energi jag egentligen behöver ha med mig på turen och när jag ska äta, dricka och sådant där viktigt. Måste nog komma ihåg att skriva ut startbeviset också...
Nya däcken sitter på och jodå, jag var väl loss ett par gånger
Vi var väl ca: 20 tappra till start idag, varav 3 damer/kvinnor/tjejor. Allt eftersom droppade det väl av några och en del valde att stå över ett eller flera varv. Lite av det fina med Ingarvet GP är ju att man dels återsamlas vart annat varv så man får en ny chans och dels att man faktiskt kan skippa några varv och komma in med nya krafter igen.
Klungan efter en drös spurtpriser
Trötta cyklister. Om ni tycker det ser ut som om Darvell hänger med huvudet här så beror det nog bara på att jag pulveriserade honom i sista spurten, den som ger dubbla poäng alltså. Vi hade en proffsfotograf närvarande också, så bättre bilder kommer väl om en dag eller två.
Så, det var väl den dagen det. Hade tänkt packa inför den där Vätternrundan men nu börjar ju klockan bli mycket. Har i alla fall ställt om GPS:en så att den nu inte sparar data varje sekund utan kör smart lagring. Alltid något. Köpte förresten en sådan där ful väska att ha på överröret med energi i tidigare idag:
Har pressat ner tre stora gel (100g), en liten (40g) och en energibar.
Imorgon ska jag försöka göra ALLT. Plus att räkna ut hur mycket energi jag egentligen behöver ha med mig på turen och när jag ska äta, dricka och sådant där viktigt. Måste nog komma ihåg att skriva ut startbeviset också...
Etiketter:
Cykling,
Ingarvet GP,
Prylar,
Vätternrundan
Typiskt bra godis inför Vätternrundan
Tutti Frutti Passion och Gott & Blandat Surt levererar 87 respektive 85 gram kolhydrat per 100 gram och obefintligt med fett. Typiskt bra godis att ladda med alltså då man ju vill ha mycket kolhydrater och lite fett så här tätt inpå Vätternrundan som vi nu är.
Vilket är ert bästa laddgodis och har ni något med mer än 87g kolhydrater/100g?
Vilket är ert bästa laddgodis och har ni något med mer än 87g kolhydrater/100g?
Nya däck, mer om doping, Solleröloppet och Jenny Rissveds
Måste komma ihåg att byta däck inför Ingarvet GP idag, har en uppsättning Continental Attack och Force som jag vill rulla in lite. Ska också premiärköra kläderna som skall används på Vätternrundan. Kanske lite i sista minuten, men hellre det än inte alls.
Brevet som innehåller anklagelserna mot Lance Armstrong, Johan Bruyneel, Dr. Michele Ferrari, Dr. Pedro Celaya, Dr. Luis Garcia del Moral och Pepe Marti har läckt ut och jag la in det i mitt förra inlägg som handlar om just detta.
Solleröloppet har beslutat att slå ihop elit och seniorklassen på midsommarafton och ställer in dam- samt juniorklassen på grund av för få anmälda. Trist att det ska behöva bli så men bra agerat av Solleröloppet, nu blir det en riktigt stor elit- och seniorklunga. Tävlingen kortas för elit och förlängs för senior och blir nu ca: 16 mil. Plötsligt blev den ännu mer intressant för mig att köra. 20 hårda mil två dagar innan SM kändes lite för tufft för mig, men 16 mil i en större och lite sämre klunga passar ju bättre...
Jenny Rissveds är med i Dalarnas Tidningar idag, läs här.
2012-06-13
Är det över för Lance Armstrong nu?
USADA (amerikanska antidopingsbyrån) har stängt av Lance Armstrong (som ju tävlar som triathlet nu) till denna dopingveva är avklarad: http://www.washingtonpost.com (22:35 artikeln uppdaterad med mer info)
22:01: Armstrong har publicerat ett svar på dessa anklagelser här.
14/6 07:10: Brevet med anklagelserna mot bland annat Lance Armstrong har läckt ut och finns här (PDF)
22:01: Armstrong har publicerat ett svar på dessa anklagelser här.
14/6 07:10: Brevet med anklagelserna mot bland annat Lance Armstrong har läckt ut och finns här (PDF)
Etiketter:
Cykling,
Lance Armstrong
Tar det ko-lugnt
Cyklade hem från jobbet idag med trötta, men bra, ben. Väntade först in solskenet då jag inte ville cykla i ösregnet och bli blöt och skitig. Ett orosmoln dök snabbt upp då mitt högra knä protesterade ganska högljutt. Så kan det väl bli ibland men jag sitter stilla i båten och hoppas att det är borta redan imorgon. Då kör vi nämligen Ingarvet GP, kommer du?
Formleverans
I söndags gjorde jag ju en riktigt bra tid på Skuggarvstempot, trots fem timmar MTB dagen innan, och idag var det dags för nästa ensamträning med tidtagning. Nämligen tempopendling till jobbet. Sov bara fem timmar i natt och var upp till barnen i två omgångar under natten så jag var riktigt seg i morse. Råkade faktiskt somna om efter att jag stängt av mobilens väckning, men jag vaknade av mig själv en kvart senare så tidsförlusten blev inte så stor ändå.
Flaggorna vid Falu brandstation hängde rakt ner och rörde inte på sig alls idag vilket indikerade i princip vindstilla. Det faktum att det var vindstilla och att jag ville ha ett formbesked inför Vättern och SM gjorde mig peppad på att försöka slå mitt gamla rekord på 46:05. Och vilket jävla schvung det var i grejerna idag då. Det var som en annan variant av guds hand knuffade på mig hela vägen till Borlänge.
Var helnöjd när jag kom till Borlänge, även om jag inte var så nöjd när jag längs Gamla Leksandsvägen fick stanna till lite snabbt och lägga upp kedjan som hoppat utåt vid kassetten och fastnat. Kunde tydligen inte använda tyngsta växeln på crossen..
Vi kan väl säga att jag fick det besked jag ville ha och att rekordförsöket föll väl ut
Nöjd cykelpendlare med fräsig mobiltelefon
Nu gäller det att vara vårda denna form och se till att jag får en sådan här bra dag som jag ändå haft i lördags, söndags och idag då. I torsdags och igår var benen allt annat än bra, så även vid god form finns sämre dagsform att plågas av.
Etiketter:
Cykling,
Jobbpendling,
Rekord
Flaskställ bakom sadeln
Köpte detta flaskställ från Bontrager igår på Cykelcentrum i Borlänge. Priset var 319:- och fördelar med just denna var att man kan välja om man vill ha en eller två flaskor, man kan justera vinkeln på flaskställsfästet och så fick man med två flaskställ och slapp fundera över det.
Stod och tittade en stund på sådana där små väskor för gel och bars som man sätter uppe på överröret också men tyckte inte att någon av modellerna föll mig i smaken. Nu är det väl riktigt svårt att hitta några sexiga överrörsväskor eller flaskställ bakom sadeln, men ändå. Jag vill att prylar ska kännas rätt. Cykelcentrum hade ändå fyra olika modeller av den där väsktypen så utbudet var ju riktigt bra.
Vill därför fråga er experter: vad utmärker en bra gel-väska till överröret och vilken skulle du rekommendera?
Stod och tittade en stund på sådana där små väskor för gel och bars som man sätter uppe på överröret också men tyckte inte att någon av modellerna föll mig i smaken. Nu är det väl riktigt svårt att hitta några sexiga överrörsväskor eller flaskställ bakom sadeln, men ändå. Jag vill att prylar ska kännas rätt. Cykelcentrum hade ändå fyra olika modeller av den där väsktypen så utbudet var ju riktigt bra.
Vill därför fråga er experter: vad utmärker en bra gel-väska till överröret och vilken skulle du rekommendera?
2012-06-12
Hålligång
Från 05:10 till 20:38 idag. Då kraschlandade jag i soffan efter att ha lagt barnen.
Cyklade hem från jobbet idag och blev för första gången riktigt kränkt. Körde backintervaller för att straffa mina grisben då en cyklist plötsligt kommer ikapp mig (under en av mina intervaller!), klickar ur ena pedalen och trampar förbi mig. Nu var det visserligen inte vilken cyklist som helst, nej det var Magnus Darvell minsann! Nu tog jag för en gångs skull inte kort och för en gångs skull så tog faktiskt han ett kort. Trodde vi i alla fall men senare visade det sig att det inte fanns någon bild i hans telefon. Så ingen bild från den kränkningen.
Cyklade direkt till dagis, hämtade hem barnen, fixade mat och duschade, gav barnen mat och packade lite grejer och drog sedan på styrelsemöte med barnen. Där roade de sig hyfsat och efter ett tag körde de testcykel, då blev det tyst på dom.
Nu har frugan kommit hem från sitt kvällsskift på nya sommarjobbet och jag ska väl försöka stilla hungern.
Cyklade hem från jobbet idag och blev för första gången riktigt kränkt. Körde backintervaller för att straffa mina grisben då en cyklist plötsligt kommer ikapp mig (under en av mina intervaller!), klickar ur ena pedalen och trampar förbi mig. Nu var det visserligen inte vilken cyklist som helst, nej det var Magnus Darvell minsann! Nu tog jag för en gångs skull inte kort och för en gångs skull så tog faktiskt han ett kort. Trodde vi i alla fall men senare visade det sig att det inte fanns någon bild i hans telefon. Så ingen bild från den kränkningen.
Cyklade direkt till dagis, hämtade hem barnen, fixade mat och duschade, gav barnen mat och packade lite grejer och drog sedan på styrelsemöte med barnen. Där roade de sig hyfsat och efter ett tag körde de testcykel, då blev det tyst på dom.
Nu har frugan kommit hem från sitt kvällsskift på nya sommarjobbet och jag ska väl försöka stilla hungern.
Etiketter:
Cykling,
Ebbah,
Falu CK,
Filip,
Magnus Darvell
Peter Sagan - offroad skills
Såg att Vacchi bloggat om Peter Sagans fantastiska avslutning igår, det var inte nog med att han vann...
När dom byter kamera i vänsterkurvan med mindre än 300 meter kvar (drygt 50s in i klippet) så ser man att Peters vänsterfot inte sitter på pedalen. Om han dragit ur foten av misstag eller bara behövt parera lite i kurvan vet nog bara Peter själv. Han klickar i pedalen blixtsnabbt och vinner sedan spurten.
Min första tanke var att Peter Sagan måste ha kört MTB eller cross innan landsvägskarriären och en snabb googling berättar att han vann MTB-VM som junior 2008 och blev tvåa på CX-VM samma år. Inte för att vara elak, men väldigt få landsvägscyklister (som bara cyklat landväg) besitter dom där kunskaperna. En CX-cyklist gör liknande manövrar i ganska många tävlingar per år. Men då i betydligt lägre fart vilket ger mer tid att utföra manövern givetvis. Det kan vara bra att inte bara köra landsväg även om det är det man vill satsa på, en god teknik på cykeln behövs om man vill bli en duktig cyklist och det kan man få genom till exempel BMX, CX eller MTB.
Att Peter kunde få i foten i pedalen så snabbt beror givetvis på en gnutta tur men också att han har Speedplaypedaler som man kan klicka i på bägge sidor, likt MTB-pedaler.
Kolla på spurten igen och följ Peters väg framåt mot segern, det är ganska imponerande och vältajmade manövrar som tar honom fram till förstaplatsen.
När dom byter kamera i vänsterkurvan med mindre än 300 meter kvar (drygt 50s in i klippet) så ser man att Peters vänsterfot inte sitter på pedalen. Om han dragit ur foten av misstag eller bara behövt parera lite i kurvan vet nog bara Peter själv. Han klickar i pedalen blixtsnabbt och vinner sedan spurten.
Min första tanke var att Peter Sagan måste ha kört MTB eller cross innan landsvägskarriären och en snabb googling berättar att han vann MTB-VM som junior 2008 och blev tvåa på CX-VM samma år. Inte för att vara elak, men väldigt få landsvägscyklister (som bara cyklat landväg) besitter dom där kunskaperna. En CX-cyklist gör liknande manövrar i ganska många tävlingar per år. Men då i betydligt lägre fart vilket ger mer tid att utföra manövern givetvis. Det kan vara bra att inte bara köra landsväg även om det är det man vill satsa på, en god teknik på cykeln behövs om man vill bli en duktig cyklist och det kan man få genom till exempel BMX, CX eller MTB.
Att Peter kunde få i foten i pedalen så snabbt beror givetvis på en gnutta tur men också att han har Speedplaypedaler som man kan klicka i på bägge sidor, likt MTB-pedaler.
Kolla på spurten igen och följ Peters väg framåt mot segern, det är ganska imponerande och vältajmade manövrar som tar honom fram till förstaplatsen.
Etiketter:
Cykling,
Internationella tävlingar,
Peter Sagan,
Prylar,
Schweiz runt,
Teknik
Förberedelser inför Vätternrundan 2011 vs. 2012
Bild från förra året, foto: Natasja Jovic
Börjar med en jämförelse 2011 mot 2012:
- Förra året hade jag tränat 126 timmar med snittpuls 148, i år har jag tränat ca: 160 timmar med snittpuls 150 så det är både mer och lite hårdare.
- Förra året körde jag ett "genrep" veckan innan då jag cyklade 194 km ensam med 33.2 km/h i snitt, riktigt nöjd då. I år blir det inget så långt pass men istället har jag kört hårda långpass hela vintern och tre hårda pass/tävlingar kring 15 mil nu i sommar.
- Förra året körde jag inte ett enda fartpass tillsammans med andra inför Vättern, i år har jag både tävlat och tränat snabbt med andra vid ett flertal tillfällen.
. Förra året blev jag med racercykel den 23:e maj, i år har jag haft tillgång till racer hela tiden och också tränat mestadels på just den cykeln.
- Förra året tog jag mig runt på fyra flaskor (tre sportdryck) och hade bara druckit upp EN flaska efter 14 mil, i år kommer jag dricka mer. Speciellt i början.
- Förra året tog vi oss runt på 7:12, i år är målet för laget att slå den tiden. För min egen del är det bara en bättre prestation och känsla som gäller.
När vi ändå är inne på förra årets prestation... Då fick jag kramp i bägge vaderna efter ca: 18 mil. Säkert på grund av för lite riktigt hård träning men att jag drack för lite inledningsvis hjälpte nog inte till. Spenderade sedan åtta mil i svansen på klungan utan att ta en enda förning och återhämtade mig så pass att jag kunde hjälpa till med dragjobbet igen sista fyra milen. I år ska jag vara med och jobba från start till mål är tanken. Själva tiden påverkas ju mycket av vädret också, så det är lite farligt att stirra sig blind på den. Men visst, under 7:12 vill vi och jag vill någon gång cykla runt Vättern på en tid under sju timmar också.
Jag underskattade insatsen som krävdes förra året, nu vet jag vad som gäller i år så jag hoppas att den erfarenheten gör att jag klarar av rundan bättre i år.
Förra året tränade jag så här veckan inför Vätternrundan:
Lördag 11/6: Tur runt Siljan med relativt hög intensitet för att testa kroppen vid långvarig ansträngning (194 km / 5:50 )
Söndag 12/6: Vilodag
Måndag: 13/6: Cykling till jobbet ( 26 km ) i lugnt tempo ( ca: 65-70% av maxpuls ) + Cykling hem från jobbet i hög intensitet ( ca: 85% av maxpuls )
Tisdag: 14/6: Cykling till jobbet ( 26 km ) med backintervaller och naturliga intervaller på ca: 90% av maxpuls där totala tiden för intervallerna bör hamna kring 25 minuter + Cykling hem från jobbet i lugnt tempo ( ca: 65-70% av maxpuls )
Onsdag: 15/6: Cykling till jobbet med sex till sju spurter så hårt jag bara orkar där varje spurt varar i ca: 30 sekunder + Cykling hem från jobbet i lugnt tempo ( ca: 65% av maxpuls )
Torsdag: 16/6: Vilodag
Fredag: 17/6: "Rulla" en timme. Ca: 65% av maxpuls under större delen av timmen men med några fartökningar bestående av några minuter på 85-90%
Lördag: Vätternrundan
I år blir det:
Lördag: långpass MTB (5h)
Söndag: Suggarvstempot (30 min tempoträning) 1 h
Måndag: Vila
Tisdag: Hempendling ca: 1 h
Onsdag: Tempopendling på morgonen (85-90%) och lugnare hempendling
Torsdag: Ingarvet GP, träningstävling på landsväg ca:: 1 h
Fredag: vila
Lördag: Vätternrundan
Egentligen brukar min uppladdning bestå av vilodag två dagar innan och sedan ett rull/väckningspass dagen innan. Men med tanke på att jag jobbar på fredag, ska åka ner till Motala och allt man vill hinna med dagen innan så skippar jag cykling dagen innan. Bättre då att ta det lugnt än att försöka stressa ut på något rullpass bara för att.
Förra året försökte jag bygga upp form inför Vättern och SM efter en slö försäsong, i år hoppas jag att jag redan är i form. Imorgon eller i kväll ska jag byta till nya däck på racern. Jag ska se om inte någon av de lokala butikerna har ett sådant där triathlonflaskställ som man fäster bakom sadeln för att få med två extra flaskor på cykeln och så ska jag köpa en sådan där ful liten väska som gubbcyklisterna har uppe på överröret. Där i ska jag lägga gel och annat. Sedan är nog cykeln redo. Med kosten kör jag på i mina gamla hjulspår och laddar sedan upp med extra godisintag från torsdag kväll och fram till start. Vill man cykla snabbt är det snabb energi som gäller. Se bara till att hålla kolhydratprocenten hög i det godis du stoppar i dig. Fett vill man försöka undvika sista dagarna innan viktig prestation.
Börjar med en jämförelse 2011 mot 2012:
- Förra året hade jag tränat 126 timmar med snittpuls 148, i år har jag tränat ca: 160 timmar med snittpuls 150 så det är både mer och lite hårdare.
- Förra året körde jag ett "genrep" veckan innan då jag cyklade 194 km ensam med 33.2 km/h i snitt, riktigt nöjd då. I år blir det inget så långt pass men istället har jag kört hårda långpass hela vintern och tre hårda pass/tävlingar kring 15 mil nu i sommar.
- Förra året körde jag inte ett enda fartpass tillsammans med andra inför Vättern, i år har jag både tävlat och tränat snabbt med andra vid ett flertal tillfällen.
. Förra året blev jag med racercykel den 23:e maj, i år har jag haft tillgång till racer hela tiden och också tränat mestadels på just den cykeln.
- Förra året tog jag mig runt på fyra flaskor (tre sportdryck) och hade bara druckit upp EN flaska efter 14 mil, i år kommer jag dricka mer. Speciellt i början.
- Förra året tog vi oss runt på 7:12, i år är målet för laget att slå den tiden. För min egen del är det bara en bättre prestation och känsla som gäller.
När vi ändå är inne på förra årets prestation... Då fick jag kramp i bägge vaderna efter ca: 18 mil. Säkert på grund av för lite riktigt hård träning men att jag drack för lite inledningsvis hjälpte nog inte till. Spenderade sedan åtta mil i svansen på klungan utan att ta en enda förning och återhämtade mig så pass att jag kunde hjälpa till med dragjobbet igen sista fyra milen. I år ska jag vara med och jobba från start till mål är tanken. Själva tiden påverkas ju mycket av vädret också, så det är lite farligt att stirra sig blind på den. Men visst, under 7:12 vill vi och jag vill någon gång cykla runt Vättern på en tid under sju timmar också.
Jag underskattade insatsen som krävdes förra året, nu vet jag vad som gäller i år så jag hoppas att den erfarenheten gör att jag klarar av rundan bättre i år.
Förra året tränade jag så här veckan inför Vätternrundan:
Lördag 11/6: Tur runt Siljan med relativt hög intensitet för att testa kroppen vid långvarig ansträngning (194 km / 5:50 )
Söndag 12/6: Vilodag
Måndag: 13/6: Cykling till jobbet ( 26 km ) i lugnt tempo ( ca: 65-70% av maxpuls ) + Cykling hem från jobbet i hög intensitet ( ca: 85% av maxpuls )
Tisdag: 14/6: Cykling till jobbet ( 26 km ) med backintervaller och naturliga intervaller på ca: 90% av maxpuls där totala tiden för intervallerna bör hamna kring 25 minuter + Cykling hem från jobbet i lugnt tempo ( ca: 65-70% av maxpuls )
Onsdag: 15/6: Cykling till jobbet med sex till sju spurter så hårt jag bara orkar där varje spurt varar i ca: 30 sekunder + Cykling hem från jobbet i lugnt tempo ( ca: 65% av maxpuls )
Torsdag: 16/6: Vilodag
Fredag: 17/6: "Rulla" en timme. Ca: 65% av maxpuls under större delen av timmen men med några fartökningar bestående av några minuter på 85-90%
Lördag: Vätternrundan
I år blir det:
Lördag: långpass MTB (5h)
Söndag: Suggarvstempot (30 min tempoträning) 1 h
Måndag: Vila
Tisdag: Hempendling ca: 1 h
Onsdag: Tempopendling på morgonen (85-90%) och lugnare hempendling
Torsdag: Ingarvet GP, träningstävling på landsväg ca:: 1 h
Fredag: vila
Lördag: Vätternrundan
Egentligen brukar min uppladdning bestå av vilodag två dagar innan och sedan ett rull/väckningspass dagen innan. Men med tanke på att jag jobbar på fredag, ska åka ner till Motala och allt man vill hinna med dagen innan så skippar jag cykling dagen innan. Bättre då att ta det lugnt än att försöka stressa ut på något rullpass bara för att.
Förra året försökte jag bygga upp form inför Vättern och SM efter en slö försäsong, i år hoppas jag att jag redan är i form. Imorgon eller i kväll ska jag byta till nya däck på racern. Jag ska se om inte någon av de lokala butikerna har ett sådant där triathlonflaskställ som man fäster bakom sadeln för att få med två extra flaskor på cykeln och så ska jag köpa en sådan där ful liten väska som gubbcyklisterna har uppe på överröret. Där i ska jag lägga gel och annat. Sedan är nog cykeln redo. Med kosten kör jag på i mina gamla hjulspår och laddar sedan upp med extra godisintag från torsdag kväll och fram till start. Vill man cykla snabbt är det snabb energi som gäller. Se bara till att hålla kolhydratprocenten hög i det godis du stoppar i dig. Fett vill man försöka undvika sista dagarna innan viktig prestation.
Etiketter:
Cykling,
Vätternrundan
2012-06-11
Två sätt att hantera en närgången björn
Den lite farligare situationen med bibehållet lugn:
Inte riktigt samma lugn:
Inte riktigt samma lugn:
Vård av barn
Dagis ringde för att Filip var dålig, när jag kom dit hade Ebbah drabbats av "ont i pannan" så nu är jag hemma med mina barn istället för på jobbet. En vild gissning är att bägge dessa guldkorn är tillbaka på dagis redan imorgon.
2012-06-10
Resultat Lida Loop, EM och Skuggarvstempot
Vi sparar det bästa till sist.
De rapporter jag läst från Lida Loop handlar mest om missöden och besvär, men för Team Kalas gick det ju ganska bra. Måste ha varit kämpigt för Bleckur och Palmberg att bråka med det gänget idag.
I damklassen hade fröken Thelberg lekstuga och vann med hela sex minuter. Åsa Erlandsson låg på andraplats när hon satte kedjan bakom kassetten och tappade ner till femte plats. Falu cykelklubbs Jennie Stenerhag har hittat in i skogen i år och blev idag sexa.
Herrar Elit
1) Magnus Darvell, Team Kalas/Pedalogerna, 2:24:56
2) Mattias Nilsson, Team Kalas/Pedalogerna, 2:25:02
3) Lars Bleckur, Cykloteket Racing Team, 2:25:05
4) Matthias Wengelin, Team Kalas/Pedalogerna, 2:25:12
5) Magnus Palmberg, OK Hammaren, 2:25:17
6) Håkan Löfström, IK Jarl Rättvik, 2:27:33
7) Erik Karlsson, Göteborgs CK, 2:28:06
8) Daniel Brengdahl, Ck Hymer, 2:28:24
9) Johannes Karlsson, Kvänums IF, 2:30:50
10) Simon Galle, Team Corratec Sweden, 2:31:14
Damer Elit
1) Emmy Thelberg, Härnösand CK, 2:42:50
2) Ann Berglund, IK Hakarpspojkarna, 2:48:50
3) Angelica Edvardsson, Cykloteket Racing Team, 2:53:00
4) Sandra Salinger, Värnamo CK - Team High Chaparral, 3:00:08
5) Åsa Erlandsson, Varbergs MTB, 3:04:05
6) Jennie Stenerhag, Falu CK, 3:07:25
7) Ida Olsson, Mölndals CK - Team Trek Abbas, 3:16:24
8) Erica Zetterlund, Hjo Velocipedklubb, 3:21:19
9) Angelica Ek, Södertälje CK, 3:51:58
10) Alexandra Sömskar, Norbergs CK, 3:57:24
Emil Lindgren har idag tävlat i EM med förhoppning om att visa SOK att han ska få åka OS i London. Förhoppningsvis förstår de i SOK att cykel inte är gymnastik och att Emil därmed har sina bästa år framför sig. En niondeplats slirade han (13.5 km/h i snitt) till sig idag och det är minsann inte fy skam. Inte lika bra som en åttonde, men ändå skitbra.
Alexandra Engen låg tia i damklassen när hon punkterade på slutet och blev 17:e i mål. Vann gjorde evigt unga (just nu 39 år ung) Gunn-Rita Dahle Flesjå före två andra rutinerade damer som spurtade om pallplatserna: Esther Suess (38 år) och Sabine Spitz (40 år).
NU ÖVER TILL DAGENS STÖRSTA CYKELHÄNDELSE!!!!
De rapporter jag läst från Lida Loop handlar mest om missöden och besvär, men för Team Kalas gick det ju ganska bra. Måste ha varit kämpigt för Bleckur och Palmberg att bråka med det gänget idag.
I damklassen hade fröken Thelberg lekstuga och vann med hela sex minuter. Åsa Erlandsson låg på andraplats när hon satte kedjan bakom kassetten och tappade ner till femte plats. Falu cykelklubbs Jennie Stenerhag har hittat in i skogen i år och blev idag sexa.
Herrar Elit
1) Magnus Darvell, Team Kalas/Pedalogerna, 2:24:56
2) Mattias Nilsson, Team Kalas/Pedalogerna, 2:25:02
3) Lars Bleckur, Cykloteket Racing Team, 2:25:05
4) Matthias Wengelin, Team Kalas/Pedalogerna, 2:25:12
5) Magnus Palmberg, OK Hammaren, 2:25:17
6) Håkan Löfström, IK Jarl Rättvik, 2:27:33
7) Erik Karlsson, Göteborgs CK, 2:28:06
8) Daniel Brengdahl, Ck Hymer, 2:28:24
9) Johannes Karlsson, Kvänums IF, 2:30:50
10) Simon Galle, Team Corratec Sweden, 2:31:14
Damer Elit
1) Emmy Thelberg, Härnösand CK, 2:42:50
2) Ann Berglund, IK Hakarpspojkarna, 2:48:50
3) Angelica Edvardsson, Cykloteket Racing Team, 2:53:00
4) Sandra Salinger, Värnamo CK - Team High Chaparral, 3:00:08
5) Åsa Erlandsson, Varbergs MTB, 3:04:05
6) Jennie Stenerhag, Falu CK, 3:07:25
7) Ida Olsson, Mölndals CK - Team Trek Abbas, 3:16:24
8) Erica Zetterlund, Hjo Velocipedklubb, 3:21:19
9) Angelica Ek, Södertälje CK, 3:51:58
10) Alexandra Sömskar, Norbergs CK, 3:57:24
Emil Lindgren har idag tävlat i EM med förhoppning om att visa SOK att han ska få åka OS i London. Förhoppningsvis förstår de i SOK att cykel inte är gymnastik och att Emil därmed har sina bästa år framför sig. En niondeplats slirade han (13.5 km/h i snitt) till sig idag och det är minsann inte fy skam. Inte lika bra som en åttonde, men ändå skitbra.
Alexandra Engen låg tia i damklassen när hon punkterade på slutet och blev 17:e i mål. Vann gjorde evigt unga (just nu 39 år ung) Gunn-Rita Dahle Flesjå före två andra rutinerade damer som spurtade om pallplatserna: Esther Suess (38 år) och Sabine Spitz (40 år).
NU ÖVER TILL DAGENS STÖRSTA CYKELHÄNDELSE!!!!
Så här nöjd och glad var nämligen jag lite tidigare idag
Åkte väl Skuggarvstempot som planerat och körde väl superfort som planerat (Hallå SOK!?). För att ni ska få grepp om hur min tid står sig:
- Snabbare än Darvells tid på Skuggarvstempot
- Snabbare än Flockharts alla tider på Skuggarvstemopot
- Snabbare än urstarke Hjortsbergs försök på Skuggarvstempot
- Min näst snabbaste tid någonsin (av 17 försök)!
Så. Nu förstår ni kanske att idag var en bra dag. Ville se hur kroppen fungerade efter gårdagens fem timmar MTB och den verkade väl hantera den träningen ganska så bra. Distansen tar väl bort lite av fart-topparna men det går bra att tugga på i jämnt tempo som man ju också bör hålla när man kör just tempo. Känslan efteråt var att det fanns fler sekunder att kapa på den där tiden och det ska jag väl försöka göra någon gång också. Min tid:
Etiketter:
Cykling,
EM MTB,
Emil Lindgren,
Emmy Thelberg,
Lida Loop,
Magnus Darvell,
Skuggarvstempot
Frukoststund
Sitter nu och avnjuter en frukost med slitna ben
Idag blir det två cykelturer: först en sväng med barnen och senare idag väntar en Skuggarvstemporunda. Vill testa hur kroppen fungerar dagen efter ett långt MTB-pass.
Ronya har köpt en ny våg till mig, utöver vikt så visar den också fett-, vatten- och muskelprocent. Kämpa Henrik!
Idag blir det två cykelturer: först en sväng med barnen och senare idag väntar en Skuggarvstemporunda. Vill testa hur kroppen fungerar dagen efter ett långt MTB-pass.
Ronya har köpt en ny våg till mig, utöver vikt så visar den också fett-, vatten- och muskelprocent. Kämpa Henrik!
2012-06-09
Långcykling MTB
Spenderade fem timmar tillsammans med min MTB och en massa faluskog idag. Hittade en skogsödla och en man som cyklat vilse:
- Nu jävlar är jag vilse, sa han.
- Då har du kommit rätt, svarade jag och syftade dels på att jag hittar i skogen och att MTB bedrivs bäst vilse.
I övrigt gick det mesta bra även om stormar och avverkning har förstört delar av min skog, lite trist. Tyckte att jag orkade driva på bra ända till slutet och benen kändes mycket bättre än i torsdags. Att cykla ensam säger dock inget om formen om man inte tävlar mot sig själv då förstås. Tog en del kort och kom hem trött.
På väg upp för Kunterberget
Fint i Källslätten (omgivningarna också!)
Sätertägten, här skulle man bo!
Etiketter:
Cykling
Bra start på dagen
Fick sova länge, äta en härlig frukost med Ronya, mysa med barnen, åka till affären med barnen och vi har nyss hämtat svärmor på tågstationen. I eftermiddag är jag lovad ett cykelpass och jag kommer köra mig stum på MTB. Har en gammal "långloppsbana" som jag tänkte kolla statusen på.
2012-06-08
Breakaway
Lisa Ström, Magnus Darvell och jag skapade oss en lucka och höll undan till ett spurtpris igår. Foto: Peter Brohlén (men jag har beskurit bilden för att bättre passa in i bloggen...).
Skitben igår och vila idag. Blir väl lite cykel ändå givetvis men inte något cyklande.
Skitben igår och vila idag. Blir väl lite cykel ändå givetvis men inte något cyklande.
Etiketter:
Cykling,
Ingarvet GP
En av de nyaste medlemmarna i Falu CK har presenterat sig
I söndags vann nämligen mountainbikelandslagets förbundskapten, Fredrik Ericsson, den första upplagan av Högbobiken iklädd min gamla (men ändå nästan helt nya) FCK-tröja:
Foto: Stefan Antonsson
Det är kul det här med att vara ordförande i en cykelförening. Dels alla utmaningar, frågor och när föreningen är så bred som Falu cykelklubb är så gäller det också att göra alla i föreningen glada. Eller åtminstone så glada som ekonomin tillåter. Jag tycker vi har medvind igen, medlemsantalet ökar och ekonomin blir sakta bättre och vi har en hel del jätteduktiga cyklister trots små medel från vår sida. Målet är för oss att göra nollresultat varje år och vi är inte ute efter någon vinst. Men å andra sidan så skulle ett dåligt år också kunna bli klubbens sista år. Så vi har varit tvungna att hålla igen på utgifterna ett tag.
Igår registrerade jag nya medlemmar i klubben, ansökte om en licens, svarade på en fråga om tävlingsanmälan, skickade ut ett mejl till alla i klubben om vårat läger samt anmälan till SM och hade också en mejl-dialog med en av de lokala tidningarna. Utöver det hade jag kontakt med ett antal av klubbens aktiva och ett par styrelsemedlemmar. Utöver att jag givetvis träffade ett helt gäng cyklister på Ingarvet igår då.
Sommarens och höstens stora utmaning blir att våra treåriga sponsoravtal går ut i år och att vi i princip riskerar att stå helt utan sponsorer nästa år. Så nu ska vi förhoppningsvis kunna förlänga med dom sponsorer vi har samt knyta upp ett antal nya för att kunna ge våra cyklister bättre förutsättningar för att kunna utöva sin idrott.
Varje höst innebär också att en del cyklister byter klubbadress vilket är lika spännande varje gång. Visst önskade jag att alla som ville lämna Falu CK först berättade det, men jag förstår också att man inte gör det. Många gånger får jag höra rykten, men det är först när listan på övergångar publiceras som jag ser vilka som byter till eller från den bästa klubben. De som byter till Falu CK brukar i alla fall höra av sig först...
Nu försvann jag visst iväg lite i tankarna. Kul hur som helst att det blir fler som vill cykla grönvitt, en spännande höst väntar!
Foto: Stefan Antonsson
Det är kul det här med att vara ordförande i en cykelförening. Dels alla utmaningar, frågor och när föreningen är så bred som Falu cykelklubb är så gäller det också att göra alla i föreningen glada. Eller åtminstone så glada som ekonomin tillåter. Jag tycker vi har medvind igen, medlemsantalet ökar och ekonomin blir sakta bättre och vi har en hel del jätteduktiga cyklister trots små medel från vår sida. Målet är för oss att göra nollresultat varje år och vi är inte ute efter någon vinst. Men å andra sidan så skulle ett dåligt år också kunna bli klubbens sista år. Så vi har varit tvungna att hålla igen på utgifterna ett tag.
Igår registrerade jag nya medlemmar i klubben, ansökte om en licens, svarade på en fråga om tävlingsanmälan, skickade ut ett mejl till alla i klubben om vårat läger samt anmälan till SM och hade också en mejl-dialog med en av de lokala tidningarna. Utöver det hade jag kontakt med ett antal av klubbens aktiva och ett par styrelsemedlemmar. Utöver att jag givetvis träffade ett helt gäng cyklister på Ingarvet igår då.
Sommarens och höstens stora utmaning blir att våra treåriga sponsoravtal går ut i år och att vi i princip riskerar att stå helt utan sponsorer nästa år. Så nu ska vi förhoppningsvis kunna förlänga med dom sponsorer vi har samt knyta upp ett antal nya för att kunna ge våra cyklister bättre förutsättningar för att kunna utöva sin idrott.
Varje höst innebär också att en del cyklister byter klubbadress vilket är lika spännande varje gång. Visst önskade jag att alla som ville lämna Falu CK först berättade det, men jag förstår också att man inte gör det. Många gånger får jag höra rykten, men det är först när listan på övergångar publiceras som jag ser vilka som byter till eller från den bästa klubben. De som byter till Falu CK brukar i alla fall höra av sig först...
Nu försvann jag visst iväg lite i tankarna. Kul hur som helst att det blir fler som vill cykla grönvitt, en spännande höst väntar!
Etiketter:
Cykling,
Falu CK,
Fredrik Ericsson
2012-06-07
Ingarvet GP: inga succében men kul ändå
Samling med de flesta deltagarna innan start
Mannen i gult är 65 år ung, killen i blått framför honom fyller 14 snart. Alla kan vara med och ha lika kul tillsammans!
Mattias Nilsson vinner sista spurten före Peter Vingstedt, kvinnan i rosa som firar där i bakgrunden är Mattias mamma.
För egen del blev det nog två andraplatser och en tredjeplats som bäst. Kom dit med förhoppning om att vara kingarnas kingkingkong och gav mig in i första spurten med gott mod. Fick en sådan där lång jämsidesspurt med Marcus Johansson där jag fick vika ner mig på slutet och bli tvåa med någon decimeter. Revanschsugen som jag var idiotkörde jag andra heatet, blev totalförnedrad i spurten och bara femma. Nästa topp-placering var en spurt som jag trodde att jag skulle kunna vinna då cyklist efter cyklist försvann bakåt, då plötsligt Pang-Mang kom flygande förbi i dubbla ljusets hastighet och förpassade mig till andraplatsen. Sista pallplatsen idag fick jag när jag smög iväg i utbrytning och fick med mig Lisa Ström och Pang-Mang. Pang-Mang vann och jag lyckades bli trea i den trion.
Grisben de luxe idag alltså. Så fort det var dags för överljudsfart så fick jag strypben och kunde inte öka något hur mycket jag än ville. Kanske var det de två första spurtprisens urladdningar som satt i, kanske lämnade jag krafterna i Skuggarvets klättringar igår kväll. Eller så hade jag bara en sådan där "dålig dag" som man kan ha ibland. Bortsett från de tre pallplaceringarna försökte jag mest återhämta mig i klungan.
Inget att hänga läpp över ändå då jag ju fick cykla med 20 andra trevliga cyklister och träffa några bloggläsare som smugit sig in i klungan. Kul att ni hittar till Ingarvet!
Du kan läsa andra deltagares berättelser från dagen här, här och här.
Mannen i gult är 65 år ung, killen i blått framför honom fyller 14 snart. Alla kan vara med och ha lika kul tillsammans!
Mattias Nilsson vinner sista spurten före Peter Vingstedt, kvinnan i rosa som firar där i bakgrunden är Mattias mamma.
För egen del blev det nog två andraplatser och en tredjeplats som bäst. Kom dit med förhoppning om att vara kingarnas kingkingkong och gav mig in i första spurten med gott mod. Fick en sådan där lång jämsidesspurt med Marcus Johansson där jag fick vika ner mig på slutet och bli tvåa med någon decimeter. Revanschsugen som jag var idiotkörde jag andra heatet, blev totalförnedrad i spurten och bara femma. Nästa topp-placering var en spurt som jag trodde att jag skulle kunna vinna då cyklist efter cyklist försvann bakåt, då plötsligt Pang-Mang kom flygande förbi i dubbla ljusets hastighet och förpassade mig till andraplatsen. Sista pallplatsen idag fick jag när jag smög iväg i utbrytning och fick med mig Lisa Ström och Pang-Mang. Pang-Mang vann och jag lyckades bli trea i den trion.
Grisben de luxe idag alltså. Så fort det var dags för överljudsfart så fick jag strypben och kunde inte öka något hur mycket jag än ville. Kanske var det de två första spurtprisens urladdningar som satt i, kanske lämnade jag krafterna i Skuggarvets klättringar igår kväll. Eller så hade jag bara en sådan där "dålig dag" som man kan ha ibland. Bortsett från de tre pallplaceringarna försökte jag mest återhämta mig i klungan.
Inget att hänga läpp över ändå då jag ju fick cykla med 20 andra trevliga cyklister och träffa några bloggläsare som smugit sig in i klungan. Kul att ni hittar till Ingarvet!
Du kan läsa andra deltagares berättelser från dagen här, här och här.
Etiketter:
Cykling,
Ingarvet GP
Laddar för Ingarvet GP
Det kommer att bli kanonkul och jag hoppas benen är med mig så jag kan få med mig någon poäng hem.
Vi ses väl klockan 18:00 på Matsarvsvägen 8? Mer info här.
Vi ses väl klockan 18:00 på Matsarvsvägen 8? Mer info här.
Etiketter:
Cykling,
Ingarvet GP
Fincyklat
Två vilodagar i följd är ju någon slags smärtgräns för mitt mentala välmående. Skulle jag vila i tre dagar så skulle jag inte må så bra utan få en väldig abstinens och oro i kroppen, så igår ikväll stack jag ut för att slippa den besvärliga känslan som annars hade uppstått. Det kom lite kvällssol och asfalten torkade upp, bestämde mig för att testa och börja köra in mina nya skor. Faktiskt så blev det premiär för nästan allt jag hade på mig:
Benvärmarna har jag haft i ett år och armvärmarna hade jag under Falkenloppet i söndags, annars allt nytt! Lyxig känsla att fräsa runt i fräscha grejer måste jag säga.Eftersom jag hade hela gårdagen i kroppen när jag började cykla men ändå ville vara snabb, så inledde jag med ett varv runt sjön Varpan (kika gärna i föregående inlägg för karta). Det var väl så fint och jag blev väl så glad.
Efter att ha balsamerat själen med vatten, ängar, får, lamm, andra cyklister, kvällssol +ANNAT så styrde jag in på Lugnetleden och begav mig av mot starten för Skuggarvstempot.
Vindstilla denna kväll, och det är väl rätt fint det när man ska åka så fort man kan och jämföra sig mot sig själv (och lite mot andra...). Vill man ha pangpang i diamantbenen så lär man plåga sig med jämna mellanrum och det var ju faktiskt hela två veckor sedan jag senast åkte Skuggarvstempot. Då på tiden 31:40 som var 20 sekunder sämre än mitt årsbästa. Planen för Skuggarvstempot var årsbästa, annat finns ju inte på kartan ens.
Satte av i ett väldigt högt tempo och från minut fem var det ett enda långt kämpande mot mjölksyra och stumma ben. Kände ändå att det gick ganska bra och mycket riktigt tog jag nytt personligt årsbästa. Kul! Jag var faktiskt bara en halvminut från min näst bästa tid, så det får jag ju vara riktigt nöjd med. Kom hem efter 22 på kvällen, men så kan livet se ut som småbarnsförälder med brinnande cykelintresse.
Etiketter:
Cykling,
Garmin Cykel,
Skuggarvstempot
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


























.jpg)





















