Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2024-02-01

Njut-tur i naturen


Hej och god morgon!

Det blev ännu en kväll i skogen igår. Det är så himla härligt med skidåkning, tycker jag. Påminner en del i upplevelsen om mountainbike. Igår var det inte helt optimala förutsättningar för skidåkning med väldigt hård vind som gjorde att det var mycket skräp i spåren. På öppnare delar av spåret så hade det blåst in snö över spåren och det var svårt att hålla stavarna rätt på grund av vinden. Dessutom var det +2 och ett lätt snöblandat regn i luften. 

Gårdagens fästvalla. Egentligen så är skidåkning något jag helst utför i minusgrader och med god snötillgång. Men nu motiverar Vasaloppet mig till att bege mig ut även när spåren tagit stryk av plusgraderna och vädret inte är på topp. 

Det ska jag säga att jag tyckte ändå att det gick bra igår. Trots inte helt perfekta förutsättningar så håller jag en, för mig, hyfsad fart och kroppen håller ihop bra. Jag åkte först ett varv på Sörskogs 17 km långa spår och därefter ett varv på 8 km. Därmed fick jag igår ihop cirka två timmar skidåkning. Jag tog det relativt lugnt igår, njöt av lugnet som infinner sig när man motionerar i skogen. 



Nu blir det ett par dagar med cykelträning igen innan jag möjligen åker skidor på lördag och sedan blir det cykling igen på söndag. Det här kan bli första veckan denna vinter där jag når mitt skid-mål. Vi får se lite hur det blir med väder och annat. Prognosen säger +8 och solsken här på lördag. 


Ny månad med nya möjligheter. I januari fick jag ihop 2062 träningsminuter. Målet är 2500 men jag hade några sjukdagar och en axel som krånglade några dagar också. Slutet av månaden har dock tuffat på bättre igen och jag känner mig inne i rätt flow igen. 2500 träningsminuter i februari ska jag klara av. 


På återhörande här imorgon igen, hoppas att du får en fin dag. Hoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar