Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2024-02-03

Anmäld till ett långlopp, på skidor, idag!


Hej och god morgon på dig! 

Alldeles snart så bär det av mot Orsa Grönklitt och Orsa Grönklitt Ski Marathon 2024. Igår kväll så slängde jag in en anmälan. När jag hade landat hemma så kollade jag väderprognosen och när starten ska gå. Soligt, någon minusgrad och start klockan 11. Jag hade inte kunnat be om mycket bättre förutsättningar. Jag slapp gå upp supertidigt och det ser inte ut att bli plusgrader och blött. Mycket mer än så begär jag inte. 

Jag har inte mycket mer förväntningar på dagens lopp annat än att jag ska få 42 härliga kilometer skidåkning i ett längdskidparadis. Dessutom med chans till sol och att det blir en bra genomkörare inför Vasaloppet. Det värsta som kan hända är att jag får ett bra träningspass. I den bästa av världar så är kroppen stark och jag kan seeda mig något startled till Vasaloppet också. 

Det blir kul. Alla gånger när jag har tränat så har jag gjort det utan att tillföra energi så jag tänker att bara en sådan enkel sak kan göra att jag känner mig pigg även fast distansen blir längre än vad jag åkt på ett par år. Vi får se hur det gå, håll tummarna! 

Efter att jag hade anmält mig så körde jag ett Zwift-race också. Det blev 7:e etappen på Tour de Zwift. Hade givetvis en ambition om att köra smart och spara på kroppen till idag men det började attackeras och då är jag inte svårflirtad. Det hela slutade med 24 minuter med 312 i snittwatt, klart hårdare än beräknat men samtidigt skönt att få aktivera kroppen. 

Efteråt så blev det ett lass pasta och dagens etapp av Volta a la Comunitat Valenciana. När maten hade landat och målgången var avklarad så gjorde jag i ordning skidorna för idag. Hoppas på tur med både skidor och väder. 


Om Orsa Grönklitt Ski Marathon går bra idag så har jag fler än en orsak till att fira. Nytt år och nya möjligheter! Ny titel på visitkortet sedan 1:a februari, det är jag glad och stolt över. 


Ha det bra, det ska jag ha. Vi hörs imorgon igen, hoj! 


_____________
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar