Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2024-02-26

Plötsligt händer det - nu vänder det!


Hej och god morgon på dig!

Ja, plötsligt händer det. Efter några blogginlägg med en massa klagande på dålig rygg och dåliga ben så blev det en riktigt bra dag i sadeln igår. Som en jämförelse så har jag som allra mest haft 370 watt i 20 minuter på ett race på Zwift. Igår så lyckades jag hålla den effekten i 14 minuter. Visst, jag vet att 14 inte är 20 men att ändå vara uppe och nosa på dom nivåerna igen efter något års längtan känns riktigt bra. 

Började söndagen med en nybliven söndagsklassiker; vattna blommorna, mata fåglarna och mata kaninen följt av en kort promenad. Bra att börja med en liten aktivering tänkte jag för att få ryggen att känna att det här kan bli något bra. 

Vårväder.

Sedan körde jag race. Kände ganska omgående att både benen och ryggen var på bra humör. Flera veckors dåliga känsla var borta och det gick lätt. Mot slutet gick det lite tyngre och benen blev stumma men på det stora hela en oväntad succé, sånt gör gott för humöret. 

Lagade mat, tvättade kläder, såg på Kuurne-Brussel-Kuurne och sedan bakade vi bullar också. Frida och jag. KBK är ju ett lopp där spurtare har en chans att vinna men Wout ville inte vänta på någon klungspurt utan stack tidigt, fick först med sig tre men reducerade gruppen så han hade två med sig. Vann sedan spurten enkelt. Hårt och snyggt. 

Min rygg blev betydligt sämre mot kvällen. Vi väljer dock att minnas den, över förväntan, positiva morgonen istället. 

Idag fyller jag för övrigt 42 år. Det ska jag fira med ett tandläkarbesök och vila. Inga större utsvävningar denna gång heller alltså. Unnar mig en kanelbulle nu på morgonen och tar nog ett glas vin med en bit ost i kväll. Blir det en riktigt bra dag så kanske jag unnar mig bubbel istället för vin. 


Jag hoppas att du har en fantastiskt skön måndag och får en bra start på denna sportlovs-vecka. Ha det bäst så hörs vi här inom kort igen, hoj! 



_____________
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar