Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2024-02-25

Är jag så stark att jag får ont?!


Hej och god morgon på dig! 

Ryggövningar igår kväll, för tredje gången denna vecka. Ryggen spökar verkligen med mig nu och det verkligen en bidragande faktor till att jag minskat skidåkningen sista två veckorna inför Vasaloppet. Jag vill låta både ryggen och skidåkarmusklerna återhämta sig lite innan det är dags för det stora provet nästa söndag. 

I morse slog det mig att det kanske är för att jag blivit starkare i magen som ryggen tar lite stryk nu. För det både känns och syns att magmusklerna har fått träning denna vinter. Vilket förstås är kul men det kan ha gett en obalans i muskulaturen. Annars är väl det där med att böja sig framåt och staka 10000 gånger också lite ansträngande för en rygg där jag håller förra årets diskbråck i schack. 

Idag känns det bättre än senaste dagarna så fokus på cykling och ryggövningar kanske har räddat upp det hela något. Just nu vräker det ner snö utanför fönstret men det är nog bara ett tillfälligt och lokalt snöfall. Det ger ändå lite hopp för en vintrig vasa. Väderprognosen för kommande veckan ser inte helt superkul ut i norra Dalarna. 


Nåväl. Nog om ryggen och vädret. Såg ni Omloop het Nieuwsblad igår? Vilka tävlingar det blev i både dam- och herrklassen. Hur kul som helst att se och äntligen har dom "riktiga" cykeltävlingarna börjat. Nuförtiden är väl alla tävlingar viktiga men det är nu det traditionellt sett börjar på riktigt. 

Idag ska även jag tävla, fast i källaren då. Det kommer att bli superjobbigt och samtidigt kul att få ladda lite för något och förhoppningsvis göra en bra prestation. 

Senare idag så ska jag baka bullar har jag bestämt mig för. Hinna gå igenom mina mail och kanske jobba lite är också två förhoppningar på dagen. Det ligger på så att säga. I kväll så hämtar jag Ebbah från tåget också. Det var planen för dagen det, nu blir det frukost här. 


Tack för att du läste, ha en helt suverän söndag så hörs vi här imorgon igen. Hoj! 



_____________
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar