Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2024-02-13

Lika bra som det var i förrgår, lika dåligt var det igår + Fettisdagen + 15% rabatt på Siroko!




Hej och god morgon på dig! 

Ja, igår så skrev jag om hur härligt det kändes i skidåkningen och idag är det helt andra toner. Kroppen hade inte alls samma ork, det kräksnöade från sidan och för att toppa det hela så hade jag superont i ett skavsår som jag fick på långloppet för en dryg vecka sedan. Det där skavsåret hade jag inte känt av sedan loppet och i förrgår var allt guld och gröna skogar. Igår däremot så kände jag det från det att jag tog på mig skidorna och skulle börja åka. 

Funderade på att ge upp innan jag börjat. Stannade efter några hundra meter för att rätta till strumpa och pjäxa i ett desperat försök men det blev inte bättre. Lyckades övertala mig om att om jag mest bara stakar och då går det bra. Tänkte för mig själv att "jag kör bara åttan idag" men när spåren delade sig så lyckades jag lura ut mig själv på tolvan. 

Snöovädret gjorde såklart att det gick långsamt, ibland var spåren helt överblåsta med snö och det var svårt att se något när jag åkte. 

Trots att jag, haltande, släpade mig fram med seg kropp i långsam takt och långsamma spår så blev snittet 4:44 min/km vilket jag måste säga är en bra fart ändå. Förstår inte ens hur det går till så sakta som det kändes att jag åkte. Ser fram emot nästa pass då det kommer att kännas bättre igen och till dess måste jag lösa något med pjäxan så det inte skaver för får jag skavsår när jag ska åka Vasaloppet så blir det ingen munter historia. 


Idag är det fettisdagen och igår åt Ebbah och jag middag på ChopChop där jag fick en försmak av fettisdagen genom deras Cråffla med smak av semla. Den kan jag varmt rekommendera. 

Idag tänkte jag slå till på en riktig semla. Har annars varit ganska restriktiv i år och bara unnat mig en semla denna vinter. Hur många har du ätit i vinter och hur många ska du äta nu? 


Ni känner säkerligen till att jag genom mitt samarbete med Siroko kan erbjuda även er följare 10% rabatt när ni handlar hos Siroko genom min samarbetslänk. Idag ger samma länk 15% rabatt så om du har funderat på att köpa något så kan det vara en god idé att slå till nu. Det här är länken som gäller för 15% EXTRA rabatt: https://srko.co/henrikoijer


Tack för att du läste dagens inlägg, nu ska jag njuta av nysnön och lite senare en semla. Idag blir det en vilodag efter att ha tränat sex dagar i rad nu. Det behövs det med. Ha det gott och njut av dagen, hoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar