Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2024-02-15

27 kilometer skidor en onsdagskväll




Hej och god morgon på dig!

Det blev lite drygt 27 kilometer längdskidor igår på alla hjärtans dag, alltid skönt att låta hjärtat och resten av kroppen få arbeta. Igår så fungerade kroppen ganska bra igen också så att det snöade ganska mycket gjorde mig ingenting. Jag åkte inte ens i mina egna spår på avsnitt där man åkte ut på en väg och vände. Ska det gå tungt så kan det få göra det också. Ett tag verkligen vräkte snön ner så det var svårt att se något när det gick utför. 

Jag var i Stångtjärn och åkte. Började vid Slättaskogen och körde anslutningen/elljusspåret till Stångtjärn och sedan i pannlampans sken fortsatte jag med att åka allt. Så det blev ett riktigt bra pass. Fint att få avsluta med lite elljus igen på slutet och trycka ur det sista ur kroppen. 27 kilometer kändes ändå väldigt hanterbart även om kroppen var lite mör på slutet. 

Nu har jag fått ihop 29 mil skidåkning denna vinter, det är ändå bra tycker jag. Visst, jag hade kunnat åkt ännu mer men jag försöker ändå ha mer fokus på cyklingen så skidåkningen får stå tillbaka lite. Känner ändå att det har gett goda resultat för träningen och jag tror att jag kan få en riktigt positiv utveckling i cyklingen när jag slutar åka skidor för vintern. 

Jag har fortfarande inte någon startplats till det där Vasaloppet för köptrycket är fortsatt väldigt högt så de som säljer sina startplatser blir av med dom väldigt fort. Men skam den som ger sig och ju närmre loppet vi kommer desto fler borde inse att det inte blir något lopp pga sjukdom eller annat. 


Idag är sista chansen att få hela 15% extra rabatt hos min samarbetspartner Siroko, från och med imorgon så ger min samarbetslänk 10% igen som det brukar vara. Det finns till exempel en rad cykeltröjor för endast 381:-, som denna som jag själv har. Länken som ger rabatt är denna: https://srko.co/henrikoijer



Dags att rulla till jobbet nu, i kväll blir det cykling igen. Ha en skön torsdag så hörs vi här imorgon igen, hoj! 


_____________
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar