Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2024-02-22

Körde mot amerikanska mästaren och fick näsblod!


Hej och god kväll på dig!

Det blev lite stressigt i morse så det blev inget blogginlägg då. Men ni vill ju givetvis läsa om att jag cyklade igår. Jag körde ett Zwift-race med ben som kändes dåliga och en kropp som var riktigt trött. Hade tänkt ta mig igenom det på ett lugnt och behärskat vis men benen fungerade ändå bra så jag råkade gå med lite här och där och plötsligt så var det dags för målgång. 

Här till exempel så råkade jag vara först uppför backen andra gången. Comeau jagandes bakom, amerikansk mästare på Zwift... 

Tyckte att jag gjorde en ganska bra spurt men blev slagen av två, amerikanska mästaren visade sig ha näsa för segrar och tog ännu en i gårdagens lopp. 

Direkt efter målgång så upptäckte jag att jag blödde näsblod, skönt att det inte kom tidigare. Det slutade dock snabbt så ingen fara på taket. 

I kväll blir det också Zwift då jag ska köra TTT (lagtempo) med Team SZ. Det var inte igår så det ser jag fram emot. Brukar vara både jobbigt och roligt på samma gång. Kanske kan jag höja min FTP i kväll? Vi får väl se, det brukar i alla fall vara därikring i ansträngning. 

Ryggen klagar lite. Jag körde mina övningar igår efter loppet och tänker att jag kör på idag igen. Det gäller att hålla den där ryggen i bra skick nu inför Vasaloppet. 

Ni får ha en fin torsdagskväll så hörs vi här imorgon igen, hoj! 


_____________
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar