Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2024-02-12

Skänkte Lidl-Trek bort Jakobs seger i ungdomstävlingen och jag körde mitt snabbaste skidpass någonsin!


Hej och god morgon på dig!

Igår så körde jag race i källaren på förmiddagen. Det gick över förväntan och jag slutade 10a med mersmak. Dessutom så fick jag en stund i den rödprickiga bergatröjan då det var tre passeringar över två backar och i den andra passeringen så var jag snabbast upp. Lite oväntat men mycket bra kvitto. Mina watt-siffror var också mycket bättre än senast då vi körde på samma bana så nu efter några veckors stiltje så har jag blivit lite bättre igen vad det verkar. 

Det var ändå inte höjdpunkten på gårdagens träning utan höjdpunkten kom på kvällen när jag åkte skidor. Jag känner mig verkligen så stark och det är så härligt att åka skidor. Tekniken och styrkan är ju inte någon elitnivå men jag tar mig ändå fram med en riktigt bra känsla. Kroppen är stark och jag kan bara åka på. Nu hade jag inget fartpass igår utan jag tänkte inför passet att jag skulle ta mig igenom 17+8 km i Sörskog och det skulle vara distansfart. Om det skulle ta 5 min/km så skulle det bli runt två timmar. Men det gick inte bara med en bra känsla igår, det gick fort också. Det snabbaste pass jag haft på ett par skidor sedan jag åkte Vasaloppet på 5:42 år 2012. Snittet landade på 3:47. Då ska ni veta att inför mina Vasalopp så var jag aldrig riktigt i närheten av dom hastigheterna på träning som jag sedan hade under själva loppet. 




Snabba spår kanske, bra känsla i kroppen och det gjorde gott för självförtroendet. Kunde sortera mina tankar, så som man lätt gör när man tränar. Tänkte också positiva tankar eftersom kroppen kändes bar och jag tog mig fram på ett bra vis.

Såg ni Tour de la Provence igår? Kantvind och hård körning med Jakob (114) i huvudgruppen. Som trea i ungdomstävlingen inför gårdagens etapp så var det häftigt att se att han hade distanserat både ettan och tvåan. Avståndet kom sedan att bli betryggande stort när de närmade sig mål. 

Jag vet inte om Lidl-Trek inte hade koll på övriga i ungdomstävlingen eller om man bara högaktningsfullt struntade i den. För Jakob fick vara tidigt ute i Trek-gänget för att dra upp åt Mads som skulle gå för etappseger. Jakob drog upp farten och tappade gruppen. Så som man gör när man dragit upp farten inför en spurt. Jakob tappade 51 sekunder om jag minns rätt och det betydde att en totalseger i ungdomstävlingen blev till en andraplats då en annan cyklist nu kunde vinna med 28 sekunder. 
Lite snopet om ni frågar mig och jag hade inte styrt laget på det viset utan försökt att säkra även segern om ungdomstävlingen. Kanske var det också Jakobs ben som var tack och god natt men ändå. Tyvärr vann inte Mads heller så det blev ingen etappseger men väl en totalseger. Jakob slutade finfin 8:a i totalen av Tour de la Provence. 

Så är det i cykelsporten ibland och Jakob har visat att han kommer få fler chanser att köra om fina placeringar. 


Äntligen måndag, ny vecka med nya möjligheter. Det blir full fart framåt här nu så jag hoppas att du också får en bra start på veckan. På återhörande, hoj! 


_____________
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

1 kommentar:

  1. Jag visste aldrig att jag kunde få tillbaka min fästman tills jag kontaktade Dr Isikolo som hjälpte mig. Jag hade ett fruktansvärt missförstånd med min man och vi gick olika vägar. Jag var nedstämd känslomässigt och visste inte vad jag skulle göra för att hjälpa situationen. Så jag fick veta om Dr Isikolo. Jag kontaktade honom och fick honom att hjälpa till med mina problem. Han berättade för mig allt jag behövde veta och förstod och jag följde procedurerna och han fixade så småningom problemet åt mig och nu är jag och min fästman tillsammans igen och jag vet att vi snart kommer att gifta oss. Det hade inte varit möjligt om Dr Isikolo inte hjälpte mig som utlovat. Resultatet av hans arbete visar sig säkert efter 48 timmar och det är 100% garanterat. Det är synligt för mig att se effekten av resultatet av allt han gjorde för mig och verkligen kärleken och tillgivenheten mellan mig och min fästman är helt återställd och det gläder mitt hjärta att jag inte förlorade honom till någon där ute. Han kan lika gärna hjälpa dig om du vänder dig till honom nu. Sms:a honom på WhatsApp eller Viber honom på +2348133261196 eller mejla: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera