Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2024-02-17

Såja, anmäld till Vasaloppet!


Hej och god lördagsmorgon på dig,

Igår kväll blev det två lopp på Zwift. Först ett där jag fick ta i jättemycket då jag körde AW med en massa starka cyklister. Riktigt roligt att kunna vara med på AW igen och kul att få hänga på Discord även om vi långa stunder var väldigt tysta av ansträngningen. 320 watt i snitt på loppets dryga 24 minuter. Efter att ha tagit det lugnt en stund så körde jag också igenom en etapp på Tour de Zwift för att få lite mer träningstid. 

Största händelsen igår var väl annars att jag fick tag på en startplats till Vasaloppet och nu är jag äntligen anmäld. Det verkar vara ett högt tryck på det där loppet i år så jag är glad att anmälan är på plats. Det var en polis i Stockholm som skrev på Messenger och vi gjorde en snabb affär. Tack till polisens kollega som hade tipsat om att jag sökte en startplats! 

Polis ja, det ville väl många av oss bli åtminstone en period i ungdomen. Nu när jag blivit vuxen så lockar det lite igen. Det verkar vara ett fängslande yrke. 

Vädret igår var översvämningsregn. Inte så inspirerande kanske men idag är det bättre. Solsken och -1 just nu. 

Jag tänkte bege mig ut på cykeln för att njuta av denna härliga vårvinterdag. Alla dagar i långtidsprognosen innehåller plusgrader nu, även om det blir en del kalla nätter så är det ofrånkomligt så att vi går mot vår. 
Cykla ute är inget jag gjort på väldigt länge och faktum är att jag inte har bytt till dubbdäck än denna vinter. Ska göra det idag med tanke på regnet igår och minustemperatur idag. Det lär bli halt. 13:e januari cyklade jag ute senast så det var verkligen länge sedan. Det blir annars mycket innecykling och denna vinter har jag passat på att åka skidor som utomhusalternativ. Men idag ska det ske, ut på tur i solsken. 

Hoppas att du får en fin lördag och en fin helg med mycket cykling eller träning. Ha det bra så hörs vi här imorgon igen, hoj! 







_____________
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar