Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2024-02-02

2x20 min @320 w



Hej och god morgon på dig! 

Rubriken säger väl egentligen det flera av er vill veta. Igår så tränade jag 2x20 minuter på 320 watt. Körde Zwift och kollade på Volta a la Comunitat Valenciana. Jag funderade först på att gå in på lägre watt men resonerade som så att jag körde 2x10 minuter på 320 i lördags och det kändes ändå bra så då borde 20 minuter långa intervaller gå. Den första kändes lätt och jag funderade på om jag skulle ha kört lite hårdare. I den andra intervallen så informerade kroppen mig om att det var rätt nivå. Det blev jobbigt mot slutet men ändå hanterbart. 

Värst var det ändå precis när jag började och jag kikade faktiskt på Zwift-kalendern för att se om det fanns något lopp jag kunde köra istället. Två timmar längdskidåkning i förrgår hade satt sina spår i benen för det var inga pigga ben. Jag lyckades dock övertala mig själv om att det skulle kännas lite bättre efter ett tag så det var bara att bita ihop. 

Efteråt belönade jag mig med ett par vörtmackor. Det blev ett bra pass det där och trenden för mitt VO2Max ser lovande ut. Då får man plocka fram finbrödet ur frysen.



Idag är det fredag, ibland vilar jag på fredagar men idag ska jag träna. Idag blir det cykling och imorgon blir det nog skidåkning. Det går faktiskt ett skidlopp i Orsa imorgon och jag funderar på om jag inte bara ska åka dit för att få ihop lite skidmil och dessutom kunna bocka av ett seedningslopp inför Vasaloppet. Jag får fundera någon timme på det där och sedan bestämma mig. Huruvida jag åker skidlopp imorgon eller ej avgör lite vad jag ska träna idag.

Ha en grymt härlig fredag så hörs vi här imorgon igen, hoj! 


_____________
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar