Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-09-18

Superbra känsla på gårdagens pass!


Hej och god morgon på dig!

Testade kroppen lite igår och klämde till med ett första längre pass sedan sjukdomsuppehållet. Längre pass i det här fallet är tre timmar. Men kroppen fungerade superbra och jag tryckte till i några backar också bara för att det var kul. Bland annat uppför slalombacken i Bjursås, njöt sedan av utsikten en snabbis innan jag tog mig ner för den handgrävda leden Sirap. 

Naturen var magiskt fin och benen ville bara cykla mer och mer. Dessutom testade jag ett par nya ställen som var riktigt bra och bara det gör ju en enkel cyklist väldigt glad. Kör utan effektmätare nu, så jag har inga sådana siffror att bjuda på. Kör på puls och vill gärna känna in kroppen lite utan att stirra på watt-siffror i det här läget. 

På slutet av passet så gjorde jag några små krokar för att passet skulle bli just tre timmar. Kom så hem med tre timmar och fyra sekunders träning.

Precis som tidigare så innebär en träningsdag att jag är lite tröttare nu dagen efter. Men det är bara att skynda långsamt och ta det steg för steg. Ska köra lite i källaren idag och kanske sticker ut en sväng efter det. 

Här nedan följer ett gäng bilder, det var så fint att jag ville ta kort mest hela tiden. 


En väg jag ganska ofta använder på mina pass då den ligger nära hemmet. Dalkarsvägen går här.

Ett kort stopp för ett foto bland löven. Här har Långa Lugnet gått.

Såhär ser jag ut i mina Siroko-kläder och GripGrab-handskar och keps. Glasögon och hjälm från Limar.

Det blev en del grusväg igår, det är verkligen skoj det med att bara damma på längs med vägar som är utan trafik och som tar sig igenom naturen där den är som finast.

Här hade jag nog aldrig varit innan. 

Toppen av slalombacken. Sirap startar precis till vänster där. 

Här hade jag aldrig heller cyklat. Eller så har jag det men att det var så längesedan att jag hunnit glömma bort det. Superfin stig i en 

Mellan Baggbo och Dössberget är det också fint. 


Kikar nu på sammandraget från VM i tempo. Norsk herrseger genom Foss, kul skrällseger där! 

Ni får ha en skön och fin söndag, så hörs vi imorgon igen!



Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar