Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-09-12

Bilder och resultat från Snapphaneturen 2022

Hej!

Måndag, dagen efter valet och så vidare. Tänker inte fördjupa mig i valresultat och eventuella konsekvenser av det, det kan andra göra bättre än jag. Om jag ändå ska ta in en skopa politik här så gläder jag mig idag åt att det verkar som att Ukraina tar tillbaka en del mark från ryssarna. Det tyckte jag verkade lovande för allas vår framtid.


Igår var jag vid Hovdala slott för att beskåda Snapphaneturen samt supporta Frida, Axel och Linda. Väl på plats så fick jag också äran att hjälpa Erik Mattelin och Michael Stjernquist! Två toppåkare inom svensk MTB. 

Frida var först ut i nybörjarklassen och gjorde en strålande insats med medalj som belöning. I ungdomsklassen så gjode även Axel en bra insats i tufft motstånd.

Därefter var det dags för vuxna barn och ungdomar. Full gas från start i vanlig ordning. En startloop och därefter tre loopar med stigrik cykling. Många lovordade banan och jag har själv kört den och vet hur kul det är där. Richard Larsén såg jag i spets från start med Erik Mattelin på rulle. Ute på loop två lyckades Richard skaka av sig Erik och kunde vinna solo. Bakom så var först Oscar Lilja före Michael Stjernquist men det växlade snabbt till Michaels fördel. Ut på loop två så var dessa tillsammans igen men det var Oscar som var snabbast till mål. Kul att langa och ta lite bilder! 
I damklassen så gjorde Nellie en strong start och såg nästan ut att ha avgjort på startloopen. Amanda Bohlin ville dock annorlunda och körde ikapp Nellie ute på första loopen. Ut på andra loopen så hade Amanda skaffat sig en lucka på 27 sekunder. Nellie kom dock ikapp och förbi och båda tjejerna gick ut samtidigt på sista loopen. Där hade Nellie mest krafter kvar och kunde vinna på ett övertygande vis med Johanna Wallin in på en tredjeplats. 

Linda hade en tuffare dag i sadeln och kastade in handduken (flaskan?) efter ungefär halva loppet. 

Resultat: 
1. Nellie Larsson 
2. Amanda Bohlin
3. Johanna Wallin

1. Richard Larsén
2. Erik Mattelin 
3. Oscar Lilja
4. Michael Stjernquist

Här hittar ni fullständiga resultat från Snapphaneturen 2022.

Nedan kommer mina bilder från Snapphaneturen, med fokus på cyklisterna jag supportade igår samt damtäten. 



































Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar