Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-09-30

Så himla kul!


Hej och god morgon på dig! 

Äntligen så var jag ute med Le Peloton-gänget igen och cyklade. Igår morse var första gången sedan mitten på augusti och då åt jag glass efteråt. Gårdagen började i 6 grader och regn så tankarna på glass fanns inte riktigt där. Regnet upphörde dock innan jag kom till samlingsplatsen och sedan var det uppehåll resten av rundan. 

Så himla kul att få snacka med alla och cykla grusväg så fort vi orkar en vanlig torsdagsmorgon. igen Från september och någon gång in i april så är landsvägscyklarna undanstoppade. Upplägget är lika enkelt som genialt; tre fartsträckor där det är full fart framåt som gäller och sedan återsamlas vi efter fartsträckorna. Rundan avslutas alltid med fika för den som vill. Nästan alla brukar fika, det är mest bara jag som skyndar hemåt och vidare mot jobbet.

Det gick över förväntan bra igår och det lovar gott inför framtiden. Kan jag bara fortsätta att förbättra mig något under dom kommande veckorna så är jag snart med på banan igen. 

Så här såg rundan ut, första farsträckan hade jag 325 watt i snitt, på andra hade jag 288 och på den tredje hade jag 296 innan jag blev avhängd och slog av. 


 
 Några fler bilder från gårdagens cykling: 




Från mörker och in i soluppgång och dagsljus, det har absolut sin charm det. Content creator Jesper Hjortsberg (undrar när han börjar blogga igen) var med så det blev ett par bilder på mig också: 



En sista bild från content creator Mattias Björklund också: 

Kul att lite fler cyklister visar intresse för foton, videos och sociala medier!


Kvällen avslutades med ett möte om måluppfyllnad, ekonomisk prognos samt handlingsplan för Q4 tillsammans med Linda. Gott snack och supergod mat i vanlig ordning hos Basta. 


Dags att rulla (bil) till jobbet och sedan hoppas jag hinna hem till att köra AW på Zwift. Ha det gott så hörs vi imorgon igen, hoj! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar