Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-09-28

Höjd FTP!


Hej och god morgon på dig! 

Lagtempo på Zwift igår och det är alltid lika kul och samtidigt alltid lika jobbigt. Efter coviden så har jag tappat ganska mycket form så jag kände mig rätt osäker inför start på hur det här skulle gå. I lagtempot så tas tiden på fjärde åkare över mållinjen och man får starta med sex åkare. I mitt fall så förstod jag väldigt tidigt att jag skulle få svårt att vara en av dom fyra och målet för min del var att se till så att jag hjälpte till så mycket som möjligt fram till backen på slutet så fick vi se vad som hände sedan. 

Så här såg banprofilen ut så ni förstår vad jag menar att jag skulle få det svårt på slutet. 

Strax innan backen så kom jag inte riktigt in på rullen och orkade inte täppa den. Det är svårt när man redan är på sin gräns att då också öka. Som lagkapten så hade jag försökt hålla förningsordningen åt alla och sköta pepp-snacket på Discord. Tur att jag är en sådan som kan anstränga mig väldigt mycket men ändå prata... 

Vi gjorde ett finfint lagtempo och tog verkligen ut det vi hade för dagen. Så vi ska verkligen vara nöjda och stolta över den insatsen igår. 

Själv så vred jag mig ut och in så länge som jag kunde och fick en finfin FTP-höjning efter att ha snittat 328 watt i 20 minuter. Vilket betyder att jag är ca: 30 watt från där jag vill vara. Men det är bara att vecka för vecka fortsätta att höja mig så är jag snart där. 

Gårdagens resultat, en tredjeplats vilket verkligen visar att vi är en av seriens topplag på alla sätt och vis. 

Tabellen efter 3 a 6 deltävlingar där vi behåller ledningen med två poäng när Skylab och Leonis eSRT byter plats bakom oss.


Spana gärna in gårdagens video från vårt TTT så får ni se hur det ser ut. Jag kroknar efter 20 minuter ungefär. 



Tack för att du läste dagens inlägg, välkommen hit imorgon igen. Hoj! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar