Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-09-21

ZRL - seger igen!(?)



Hej och god morgon! 

Ja, det blev ett hårt och jämnt race i gårdagens Zwift Racing League. Precis som förra veckan så utmanades vi hårt av eSRT och Skylab men som det ser ut så drog vi längsta strået. Just nu står det att vi vann med en poäng, men WTRL kommer nog att uppdatera tabellen lite då man inte har med alla FST (snabbast på respektive segment). När jag har räknat manuellt så vinner vi med fyra poängs marginal men vi får avvakta lite. Enligt tabellen nedan så vann vi med en (1) poäng. Även små marginaler räknas! 

För egen del så kom jag i mål på samma placering som senast (29:a) men skillnaden denna gång är att jag hade lite bättre tryck i spurterna. Långt ifrån formen innan covid men ett litet steg framåt från förra veckan. Då hade jag runt 20:e snabbaste tid på spurten och på tre spurter igår så hade jag en 9:e snabbaste tid och en 10:e snabbaste tid. Så jag börjar kunna vara med i mixen där framme igen. Kul med framsteg!

Igår så live-sände jag loppet, ni kan se mig bli trött här:

__________ 

Inbjudan till DM I Bancykling

Dalarnas Cykelförbund bjuder in till ett mini omnium i bancykel på velodromen i Falun.
Datum – 3 december
Tid – första start 11.00
Plats – Velodromen Falun
Som medarrangör står Velodrom CK.
Omniumet består av tre deltävlingar som samtliga är med individuell start.
Vi tävlar i:
Flygande varv 190 meter, 500 meter, samt 2000 meter för ungdomar och 3000 meter för juniorer och seniorer.
Dom tre grenarna räknas samman och den cyklist som samlat mest poäng står som segrare. Poängberäkning är enligt följande: 1:an får 20 poäng, 2:an 18 poäng 3:an 16 poäng och så vidare.
Tillåten utväxling är för ungdomar 48-16 som motsvarar 6,30 meter, för juniorer och seniorer gäller 48-15 som motsvarar 6,72 meter.

Anmälan till Ban DM mailas till nizze.gustavsson@scf.se senast den 1 dec
Anmälans innehåll:
Namn
Klubb
Klass
Licensnummer
___________


Ja, ni vet hur det är. Dags att åka till jobbet nu men vi hörs alldeles säkert här imorgon igen, hoj! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar