Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-09-23

Kommer jag någonsin att vänja mig vid detta?!




Hej och god morgon på dig! 

Körde ett pass på Zwift igår, ett av oändligt många pass på Zwift. Men igår gjorde jag det i Movistar-kittet. Kommer jag någonsin att vänja mig vid detta? Det var en häftig känsla att köra runt i Watopia som en Movistar-cyklist kan jag lova. 

I kväll så startar Zwift Grand Prix där vi i Movistar är med. Tio åkare i truppen varav fem åkare kör varje race. Jag är inte uttagen idag, vilket jag har full förståelse för. Jobbar för att kunna bli uttagen längre fram när formen är bättre. Vi har två andra svenskar i laget som ska köra idag. I sista stund har också Team Swedish Zwifters fått en plats i Zwift Grand Prix då ett annat lag drog sig ur. Det har gjort att det har blivit lite radioskugga mellan lagen nu. Jag vet inte ens vilka som ska köra i Team SZ-laget. Jag har dock sett tre åkare som jag räknat ut ska köra med laget men övriga har jag ingen aning om.

I kväll ska fem korta lopp köras med en åkare från varje lag i varje race, spännande format som testas och ni kan se tävlingarna här: 


U23:orna kör sitt linjelopp på VM just nu i Australien, ni kan kika här:


Igår var det pannkakstorsdag här hemma. Himla gott det där! 

Idag blir det jobb i vanlig ordning, sedan ska jag nog skjutsa sonen till hockey, yngsta dottern till innebandy där det också är föräldramöte innan vi landar hemma mot kvällen. 

Ha en superskön fredag, så hörs vi imorgon igen! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar