Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-03-23

Snygga bilder från helgen, nya landslagskläderna och en lektion i Zwift






Foto: www.instagram.com/thebikepack 
 

Hej och god morgon på dig! 

Jag hade en vilodag i förrgår och tog en kort paus från bloggandet också. Det här är ju lite av en träningsdagsbok skulle man man kunna säga. Jag använder bloggen mycket till just det. För att sedan kunna gå tillbaka och titta på vad jag gjort och hur det var. Vilodagen var välförtjänt då jag hade cyklat nio dagar i rad fram till i förrgår. 

Bilderna ovan har jag fått från The Bikepack. Jättesnygga bilder som fångade stämningen i Stadium-butiken på ett bra vis. På första bilden så blir jag intervjuad inför start och Jimmy Bodin försöker fixa min Bluetooth-koppling med mindre än sex minuter kvar till start. Det grejade han fint och med 2½ minut kvar så var jag igång igen. 

Missade du sändningen? Lugn bara lugn, du kan se den igen här:


 
Annars då? Jo, Svenska Cykelförbundet har lanserat sin nya design på landslagskläderna som man tagit fram tillsammans med CCN Sports:
Stilrena och ganska enkel design, kommer att sitta bra på våra landslagsåkare dom närmsta fyra åren
 
 
Jag har kollat ikapp lite på Katalonien runt, spännande tävlingar i vacker miljö. Men så otäckt med Colbrellis hjärtproblem efter målgången på första etappen. Själva tävlingarna har bjudit på kantvind, full gas och spurter. Bra underhållningsvärde på det etapploppet!


Igår så körde jag ett Zwift-race och jag fick så mycket stryk av Saris-NoPinz. Det var förvisso inte bara jag som fick en lektion i Zwift-dominans utan alla övriga blev åskådare till deras show. I resultatet så blev Saris 1, 2, 3, 4 och 7. Jag lyckades till slut klämma mig in som femma åtminstone. 
Saris stack tidigt i loppet med två man och fick med sig en konkurrent. Konkurrenten tappade kontakten och Saris skickade iväg en tredje gubbe. Så tre cyklister körde lagtempo ifrån oss övriga. Ytterligare en gick loss på slutet och jag stack iväg med 1½ kilometer kvar för att säkra en topp-5. 
Resultaten från gårdagens lektion i Zwift. 

När jag körde loppet igår så testade jag att göra en direktsändning till YouTube och det fungerade riktigt bra. Kul med en ny dator som inte bara grejar det utan det funkar med bra kvalitet och utan problem. Ska försöka återskapa "designen" jag hade förut och justera ljudet lite, sen blir det direktsända Zwift-tävlingar från källaren igen! 

Dags att avrunda här för idag. Jag hoppas att ni får en finfin onsdag så hörs vi snart igen. Hoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar