Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-03-04

En härlig cykelvecka!







Hej och god morgon!

Alltså vilken härlig cykelvecka detta har varit. Temperaturer på någon minusgrad på morgonen och runt nollan när jag ska hem. Soluppgångar varje dag och igår hann jag även se en solnedgång. Vackert varenda dag och så härligt att få njuta av frisk luft och rörelse. Även när jag kände mig sliten som igår morse så har kroppen levererat varje gång. 

Igår blev det faktiskt vinterns snabbaste pendling. 1:01:24 tog det, trodde jag skulle kunna greja under timmen där ett tag. 26,7 i snitthastighet, 264 watt och 145 i snittpuls. Första dagen på jättelänge som jag åkte i flossade cykelbyxor och benvärmare också. Bara en sådan sak. 

Idag är det -9.7 så det lär inte bli några rekord slagna idag... 

Passerade en mack igår och tyckte att det såg ut som att dieselpriset var över 24 kronor litern. Trodde knappt mina ögon så jag tittade också på andra sidan skylten. Jodå, nya nivåer nu... Var faktiskt tvungen att kolla även nästa mack jag passerade så att inte den första bara hade råkat få upp fel siffror. 
Skönt också för plånboken att jag får mycket cykelpendling denna vecka. 

Igår kväll var jag trött så jag la mig tidigare igår för att sova lite mer än dom tidigare nätterna. Verkar ha gjort susen för jag känner mig piggare idag än igår. Kanske är det också för vetskapen att det är fredag och snart helg? 

Om någon har en sådan där startplats till Vasaloppet som den blir av med så köper jag gärna den. Köper hellre av någon som på något vis är bekant eller bekant till en bekant än att köpa på begagnatmarknaden. 

Gjorde en dum grej igår när jag kom till jobbet. Min Garmin Varia Radar sätter man fast i ett klassiskt Garmin-fäste, alltså man vrider den 90 grader för att sätta dit eller ta loss. Jag cyklar med dubbla lampor för att om den ena skulle få slut på batteri eller sluta fungera så har jag alltid en i reserv. Igår så ville jag ladda min Varia på jobbet så när jag kom fram så skulle jag vrida loss lampan. I min hand hade jag dock den andra lampan, som man inte ska vrida loss. Så den knäckte jag i plastfästet helt enkelt så framöver nu så blir det bara en lampa....

Var och handlade igår och såg att folk bunkrar igen. Inte riktigt på samma nivå som när pandemin kom och alla skulle ha mjöl/pasta/toapapper för två veckor. Men det var nästan lika tomt på nämnda hyllor. Havregrynen var nästan slut dom också liksom konserverna. Bra att ha hemma så att man klarar sig! 

Nej, nu är det hög tid att cykla iväg här. Vi hörs snart igen, hoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar