Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-03-15

Utecykling med skoterspårsintervall!





Hej och god morgon på dig! 

Igår så hade jag väl tänkt att jag skulle sluta tidigt och få till lite cykling i dagsljus och kolla statusen på Jungfruberget. Jungfruberget ligger precis bredvid Lugnet, har en del stigar och en sydsluttning. Så det brukar bli barmark ganska tidigt där. 

Jag slutade efter halv fem, kom iväg lagom till solen gått ner och det var is överallt. 

Beslutade då att ta mig ner mot Varpan för att se om det fanns is på vägen där och sedan köra skoterspåren från Österå mot Rogsjön. Det fanns mycket riktigt is också på vägen runt Varpan. På skoterspåret så tänkte jag köra en intervall och gjorde en halvhjärtad insats. Skoterspåren var till viss del barmark, stora delar snö och vissa delar var is. Så våren är i alla fall på väg. Visst, det är lite svårare att gasa i mörker och när det är isiga partier. Men just det där halvhjärtade måste jag komma förbi och det var lite poängen med passet också. Att öva upp förmågan att köra hårt utomhus igen. 

Det blev 303 watt i 18 minuter på skoterspåret innan jag kom till Rogsjön. Då hade jag också hunnit med att köra av skoterspåret och genom en gran, som ni kan se bevis från på sista bilden ovan. 

Därifrån cyklade jag Haghed-Grycksbo-hem. Fick ihop totalt 90 minuters cykling inklusive en ansträngningsövning. 

Idag blir det cykling till- och från jobbet. Det blir nog så resten av veckan faktiskt. Vi får se. Vädret är fortsatt på topp åtminstone. Får vi bara några nätter med plusgrader så kan den där is- och snösmältningen ta fart på allvar. Men jag vet, vi är inte ens halvvägs genom mars än. Tålamod. 

Du får ha det så fint idag, halka inte omkull på isen så hörs vi snart igen. Hoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar