Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-03-06

Dags för Vasaloppet!






Hej och god morgon från bussen mellan Mora och Vasaloppsstarten! 

Det blev tidig uppstigning idag, mobilen väckte nämligen mig vid 02:20. Det blev lite drygt tre timmar sömn i natt men jag får sova mer i kväll istället. Kom upp till Mora vid 4 och bussen rullade nog iväg runt tio i fem. Riktigt många som väljer att åka buss till starten men den långa kön rörde sig hela tiden framåt. 

På plats vid Vasaloppsstarten så ska jag ordna med namnbyte, gå på bajamaja och hitta mitt startled. 

Har inga ambitioner med dagens lopp mer än att ta mig igenom utan att köra mig helt sönder. Har ingen tid eller placering jag vill nå utan ska bara åka hyfsat fort så får vi se vad det ger. Med otur står jag i led 10 men med tur så står jag i led 7. Min tid från loppet 2019 skulle ha gett mig en plats i led 5 år 2020. Som reglerna var förr så tappar man ett led per år om man inte seedar sig så då borde jag stå i led sju idag. Om ni vill följa mig så är det lätt att söka på mitt namn här: https://results.vasaloppet.se/2022/?_ga=2.233679703.830180297.1646470040-725153774.1642332645 

Om ni vill veta vad jag har för startnummer så får ni kika på Instagram där jag håller er uppdaterade. 

Igår var det fika hos min mor som fyller år, så depåerna är välfyllda. Trevligt snack där och Lasse trollade med glidet på mina skidor, stort tack för det. 

Det ska vara medvind idag, soligt väder och gå över till plusgrader vid klockan 10-11 ungefär.  Det var -5 i Mora och -9 som kallast på vägen mellan Falun och Mora. Blir nog en kanonfin dag i spåret. Annat än 2019 som var riktigt tufft; https://oijer.blogspot.com/2019/03/bilder-och-resultat-fran-vasaloppet.html


Ha en fin söndag, det tänker jag ha! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar