Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-03-19

Ny dator, artikel i Cykla.se och oväntat besök!

Hej och god morgon på dig! 

Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det en ny dator-dag. Igår var vi ute på andra ärenden och tog svängen förbi datorbutiken. Det blev en gaming-dator denna gång. Lite mer pengar men det ska göra upplevelsen att köra Zwift bättre och det är väl det jag gör mest förutom att blogga med den eller streama cykling. Vilken skillnad det blev på Zwift! Med min förra dator så hade jag nog alltid på lägsta upplösningen för att det skulle flyta på hyfsat men nu har jag högsta upplösning istället och allt gick så smidigt så. Ser fram emot att kunna streama lopp igen för jag hoppas och tror att denna dator klarar det bättre än min förra dator. Med den förra var det längesedan jag kunde streama utan problem. Vi får testa snart! 

När jag lyckades komma på hur jag fick tangentbordet att sluta blinka i en massa färglada färger så kändes det mycket bra.

Hann få igång datorn lagom till SZ AW Party by SZR igår. Såhär såg upplösningen ut då.

Så här såg det istället ut senast jag körde med gamla datorn.

Loppet igår gick ganska lätt och fint. Det blev lite väntad hårdkörning i backen under första halvan men i övrigt gick det lugnt till det var 3 kilometer kvar då herr Nilsson behövde göra av med sin överskottsenergi. Trodde att jag låg hyfsat med för spurten men insåg försent att det var dags att dra igång så jag fick ta mig upp och igenom fältet fram till en niondeplats. 


Cykla.se har snackat lite med mig inför morgondagens lopp på Zwift tillsammans med Vätternrundan och Stadium. Ni kan läsa den här: https://cykla.se/

Kör du också, det blir kul! Start 14:00 och vi kör 64 kilometer med tre härliga backar. Starta uppvärmd... Anmälan till tävlingen sker här: https://www.zwift.com/uk/events/tag/vatternrundan/view/2685019

Vätternrundan har startat ett event på Facebook där man också kommer att kunna följa loppet live med expertkommentatorer: https://www.facebook.com/events/3428289153961903?ref=newsfeed 


Igår hade vi lite besök på Gamla Grycksbovägen.


Nu kikar vi på Birken på TV, ska smygkolla lite Milano-Sanremo och ta en solskenstur runt Runn. Vi väntar bara på att solen och värmen ska komma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar