Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-03-18

Frostig cykling, elsparkcyklarna har anlänt och en tappad dator!


Hej och god morgon på dig!

Det blev en frostig och lite bitig pendling till jobbet igår. Minusgrader och dimma kyler lite extra i kinderna. Det är ändå så fint med lite frost i träden och en känsla av stillhet och lugn. Igår hetsade jag inte till jobbet utan körde lite lugnare. Det tar några få minuter längre men jag behövde slappna av lite också och inte skynda mig fram i tillvaron hela tiden. Jag har det nog fullspäckat ändå. Jobbpendlingen tog ungefär sju minuter längre tid än dagen innan men jag fyllde istället på lite mer på det mentala kontot och då är en sjuminutersinvestering ingen större kostnadspost.  

Igår var första dagen på länge som det inte klarande upp utan istället var det molnigt hela dagen. Dimma på morgonen och moln resten av dagen. I natt så var det plusgrader hela natten och lite regn, det gör susen för snö- och issmältningen det och vi kom lite närmre isfria vägar. 

Nu har dessa elsparkcyklar anlänt till Borlänge. Fann denna utanför jobbet igår. Tydligen så ska Borlänge ha 160 stycken. Det finns såklart en massa åsikter om dessa. Dels att dom skräpar ner, är en orsak till olyckor och att dom är en slit och släng-produkt med kort livslängd. Andra ser dom som en möjliggörare och ett miljövänligt alternativ till andra transportmedel. Vad tycker du?
Jag tycker att det skulle vara bättre med hyrelcyklar, men jag kanske är lite cykelfärgad också. 


Hade en liten olycka igår i källaren då jag råkade tappa min dator i källargolvet. Så nu är den spräckt och kass. Om någon har funderat på att sponsra mig med dator så är det hög tid att höra av sig med sin bästa deal nu. 

Behöver lösa det där ASAP eftersom jag givetvis behöver en data. 

Igår gjorde jag chokladbollar, eller bullar som Linda säger. Inte lätt att vara från Skåne och tro att allt som är runt är bullar. Det gäller alltså bullar, bröd, frallor, och även chokladbollar. Säger skåningar också fotbullar om fotbollar? 


Här blir det en jobba hemma pga VAB-dag, så inget cykelpendlande i blötan. Det blir AW-cykling med Team SZ på Zwift klockan 17:30 som aktivitet idag. 

Ha det gott så hörs vi snart igen. Hoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar