Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-03-30

Ett par säkra vårtecken!

Hej och god morgon!

Fick uppleva ett par riktigt säkra vårtecken under gårdagens pendling. Dels så har man nu börjat sopa cykelbanorna i Falun och sedan så hittade jag årets första Tussilago på hemvägen! Då kan vi väl säga att det är vår på riktigt? 

Fortfarande grus på grusvägen dock! 

Finväder på hemvägen.

Det här hade ju kunnat bli en riktigt häftig bild. Men nu blev den kanske konstnärlig istället?

Årets första Tussilago.

Tog banvallen hem för ovanlighetens skull. Mycket is kvar i skuggpartierna där. 

Alltid fint här. 

Solnedgång vid sjön Tisken och en sopad cykelbana. Allt är långt ifrån färdigt men sopningen har dragit igång ordentligt nu. 

Ja, jag tog ju en liten annan väg hem än vad jag brukar göra. Ville ha lite omväxling och dessutom spana lite på hur snö/is-läget var. Det fanns mycket is. Det är nog någon vecka kvar där innan den är farbar med landsvägscyklar på Le Peloton. 

När jag kom till Falun så styrde jag upp till Lugnet och sedan Jungfruberget för att se hur stigarna såg ut där. Nu fanns det en del stigpartier som var helt snö- och isfria. Det är långt ifrån isfritt på Jungfruberget men om man är ivrig att komma ut på stig så är det ett alternativ här i Falun nu. 

Nu är det verkligen hög tid att bege mig mot jobbet här. Vi hörs snart igen, hoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar