2021-06-08

Tre timmar med kedjan sträckt

Hej och god morgon på dig!

Sitter här redo att rulla mot jobbet, idag blir det nämligen cykelpendling. Timmarna ska in och så vidare. Dessutom himla skönt att cykla jämfört med att åka bil. Avkopplande liksom.

Igår kväll så cyklade jag också, men då hade jag åkt bil till- och från jobbet innan. Så jag gjorde mig så sakteliga i ordning här på kvällen innan jag kom iväg kvart över sju. Körde en runda till Bjursås och försökte åka lite där jag inte brukar åka, testa något nytt liksom. Det hade kommit ett litet regn också så luften var mer syrerik än den varit på länge vilket var skönt. Såg till att hålla kedjan sträckt på grusvägarna och hade alltså lite tryck på pedalerna hela vägen, inget myspass men ändå inte hets. Lagom distans-untz bara. Fick ihop precis under tre timmar och hann bli blöt om både skor och handskar utan att för den sakens skull ha fått speciellt många droppar regn på mig. Men riset var blött och grenar som hängde in över stigen var blöta på många av dom partier jag cyklade.

Tyckte att det blev en ganska bra runda av det där och det är ju alltid skönt att träna även om det blev ganska sent. Alla stigar var kanske inte jättebra men det kompenserades med mycket annat som var väldigt fint istället. Bra tryck hela vägen också och benen blev faktiskt lite krokiga mot slutet. Gott betyg det!