Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-06-05

Lite blandat om cykling

 


Hej och god morgon!

Bild från igår kväll då jag hade svettats nere i källaren. Hade egentligen tänkt att köra AW Party by SZR men så krävde Zwift en uppdatering när jag skulle starta och så hann jag inte koppla allt till Zwift. Kom in i Zwift-världen 17:30 och då hade starten precis gått. Fick gå upp och laga lite köttfärssås och pasta till mig och Ebbah istället. Frida lekte med kompis och Filip var på fotbollsträning då. 

Det blev istället ett chase-race efter middagen men även där fick jag problem. När starten gick så hade cykeln inte kontakt med Zwift gällande watten igen, så alla andra stack och jag stod kvar...

Här har jag precis kickat igång och trots höga watt och en långspurt så kom jag bara ikapp någon enstaka som inte hade vad som krävdes. 

Kom dock ganska snabbt ikapp en urstark Colombian så då gav jag inte upp utan vi gnetade på själva. Tappade hela tiden på den stora klungan, givetvis men vi plockade in och hängde av folk hela vägen mot målet och jag fick en snittwatt på 309 under loppet. Blev ett hyfsat pass ändå även om det inte gick som jag hade tänkt mig på något av mina två försök. 


________

Såg denna cykel på Instagram igår, normalt sett så gillar jag kanske inte riktigt när det blir för mycket men denna tilltalade verkligen mig. Vad tycker ni, snygg eller alldeles för mycket? 
Cred till Chad Brown på TREK för denna pärla. 


_________

I USA så körs Unbound Gravel nu och det syns överallt i mina flöden. Längsta loppet är 350 miles, låter ju helt sjukt kul och mäktigt att man får ihop så många superduktiga cyklister till ett sådant event. Bästa åkarna kör i deras huvudlopp, med drygt 1000 deltagare, som är 200 miles långt men det räcker väl till för att bli trött gissar jag. Det handlar ändå om runt 32 mil grusväg.. 
Loppet hette förut Dirty Kanza om det kanske ringer någon klocka hos er. Hade varit skoj med liknande lopp här även om det kanske inte måste vara extremlånga lopp.

________

Apropå grusväg så fick jag dessa bilder till mig idag från Mats i Sågmyra. Man har rustat upp den gamla bron vid Årbosjön nordväst om Sågmyra. Så nu är banvallen mer cykelbar igen tack vare Sågmyra SK som stod för insatsen och Leksands kommun som stod för materialet. Passa på att njuta den tre mil långa sträckan mellan Grycksbo och Kullsbjörken, ja sedan ska ni ju hem också.
Den ser lite tryggar ut nu, väl? 

Kanske kan bli en Unbound Sågmyra i en framtid? 

________ 

Brukar ju tipsa om cykelrelaterade jobb och här kommer ett sådant:

_________

Annars då? Jo, jag ska väl träna någonting idag och det blir förmodligen Zwift eftersom barnen är här. Jag ska också tvätta, plocka ur diskmaskinen, städa lite, dammsuga, klippa gräset, handla och sådana saker. Det finns väl alltid något att sysselsätta sig med. 
Grymt fint väder idag och temperaturen är redan uppe på 20 grader, det blir en kanondag det här! 

Plinga till om ni cyklar förbi. Vi hörs snart igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar