Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-06-02

Beställt vaccination och kört Zwift

Hej och god morgon!

Ja, igår öppnade man upp för vaccination i Dalarna för oss som är 30+ och då var jag inte sen att boka en tid. Så nu är jag bara två veckor från min första dos. Hoppas och tror att alla ni som läser här också har- eller ska vaccinera er inom kort. Vilken grej ändå, efter ett drygt år med pandemi och elände så kommer först beskedet om nedtrappningen i restriktioner och så nu rullas vaccinationerna ut på löpande band. Snart är vi nog tillbaka i någon slags normaltillstånd. Även om vi kanske även fortsatt gärna semestrar lite mer på hemmaplan och kanske inte tränger oss fram i korridorerna på mataffären eller flåsar i nacken på personen framför oss i kön. 

Alltså dessa nyheter i kombination med det fantastiska vädret vi har fått gör ju verkligen guld med humöret. 

Något annat som alltid får en på gott humör är ju när träningen går som den ska och efter att ha pressat in en massa timmar i helgen och nått mitt månadsmål så kändes det ju riktigt gött. Var dock lite trött (eller jäkligt trött) i måndags och igår men det är väl som det ska. Trodde därför inte att det skulle kännas speciellt bra under gårdagens Zwift-race men det var bra skjuts i grejerna. Jag återhämtade mig snabbt efter insatserna och pulsen sjönk riktigt fint. Tyvärr så gled en fuskare iväg på slutet och jag tajmade spurten lite dåligt så jag liksom slutade anstränga mig. Men det blev ändå ett kul race och ett bra pass. 


Frida har kollat på något läskigt på YouTube i helgen så nu har jag haft henne vaken till och från två nätter i rad men jag hoppas väl att jag kan prata henne ur det där. Det var i alla fall något bättre i natt så hoppet finns. Blir ju lite slitsamt med sömnen i längden annars.

Idag tänkte jag träna något utan att köra skiten ur mig, för att ha lite krafter kvar till morgondagens Le Peloton. Senast jag körde där så hade jag ju riktiga grisben och lyckades punktera dessutom. Så om bara benen kan vara något bättre denna gång och jag undviker att punktera så kan det ju bli en riktig braksusccé. Vädret ska ju vara toppklass också, så nu gäller det att ta vara på dagarna och bara njuta! 


Har bestämt mig för att sälja min kamera, så om någon vill ha en Sony a99ii fullformatskamera med 42,4 mp och som skjuter iväg 12 bilder i sekunden så kan ni maila mig, henrikoijer@gmail.com 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar