Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-06-22

Försökte stjäla ett KOM från Emil Lindgren och nytt kit!


Hej och god morgon på dig!

Ovan ser ni ett stycke stum cyklist. Gjorde en ansats på att stjäla ett Strava KOM från Emil Lindgren och det kräver ju sin instats. Vilket för min del innebar hela 443 watt i 3:39. Riktigt nöjd med den insatsen även om jag missade Emils tid med 3 sekunder. Lite bättre vindar, en lättare cykel eller bara mer untz i buggarna hade gjort susen. Det där visar väl lite vad en all-in insats gör till skillnad mot att köra intervaller. Intervallerna gick ju på 4:19 i förrgår med runt 370 watt. 


Om vi backar tillbaka bandet lite så var Frida och jag iväg och hämtade ut paket under eftermiddagen. Ett paket till Ebbah med ett par ridbyxor och ett paket till mig från Siroko med tre tröjor med matchande strumpor. 

Första kitet som får se dagens ljus är denna orange tröja som heter Siroko SRX PRO Altea med matchande strumpor till. Använder ni min länk så kostar den just nu 448:- istället för 1119:- . 

Tog mig uppför Norlingberg vanliga vägen och sedan Fredrik Ericssons stig Hummus Heaven ner. Tog sedan en mellanväg uppför igen och sedan Fredrik Ericssons stig Miss Understanding ner. Inga stigar för nybörjaren kanske. Hummus Heaven är definitivt på bike park-språk en svart led och Miss Understanding är åtminstone röd, kanske rödsvart. När jag kommit ner igen så tog jag baksidan uppför Norlingberg och körde då för att försöka knipa Emils KOM. Efter tre olika backar upp och tre olika stigar ner så körde jag sedan lite gamla Långa Lugnet-stigar såsom Törnbergs väg, Rogskramlet och så stigen från Uvnäs mot Rog. 

Andra halvan av passet så började det först regna någon skur och sedan öppnade sig himlen. Men det gjorde faktiskt inget då jag kände bra flow och hade ett skönt driv igår, då gör det inte så mycket att man blir blöt.







Alla bilder ovan är från Norlingberg. Kul med ett kit som dessutom matchar cykeln. 
  
 

Två bilder från Uvnäs-trakten. Där i byn blev Jens Westergren erbjuden 5000:- för ett bakhjul när han hade möjlighet att vinna Långloppscupen men drabbades av punktering. Han tackade nej, fixade punkan på 45 sekunder (snabbkopplingar och fälgbroms) och punkterade sedan igen....
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar