Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-06-06

Taktiskt väl genomfört och roligt lopp!

Hej och god morgon! 

Idag börjar jag med gårdagens sista bild, belöningen efter ett väl genomfört lopp. Tyvärr så startade jag utan att ha läst hela beskrivningen till loppet så plötsligt började alla spurta mot första varvningen av sex, så det var ju ett poänglopp. Lyckades sedan göra en dålig andraspurt också men därefter tog jag tag i taktpinnen. 

Dags för utbrytning! 

Vi blev en trio som byggde upp ett stabilt försprång till de övriga.

På sista varvet så lät jag Keramaris få en lucka och attackerade sedan ifrån West och lyckades ansluta till Keramaris med två och en halv kilometer kvar till mål. På så vis blev jag av med en av två. I spurten sedan kunde jag ganska enkelt vinna även om resan dit var jobbig, hängde på snöret hela sista biten.

Ett taktiskt väl genomfört och roligt lopp. Om jag bara hade varit beredd i första spurten och inte klantat mig i andra så hade jag nog också vunnit totalt i poängen men nu blev jag tvåa. Vann i alla fall fyra av dom sju spurtpriserna då jag tog hand om alla i utbrytningen. 
 
 
Av alla tråkiga saker jag skulle göra igår så fixade jag allt utom gräsklippningen, så det ska jag få roa mig med idag. Härliga tider ändå med fantastiskt väder, bara att njuta! 

Bägge mina tonåringar har haft kompisar här på övernattning så vi är lite extra många idag. Inga andra aktiviteter planerade utan de får roa sig lite här och jag ska klämma till med lite Wattbike någon gång under dagen. 

På återhörande, ha en fin dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar