2021-03-05

Distans, sämst på Le Peloton, stigpremiär +ANNAT

Hej och god morgon på dig!

Har vaknat upp här hemma i Falun och känner mig trött idag, gjorde det förvisso igår också men så går det väl när man tränar mycket och sover lite. I natt har jag sovit mycket, idag ska jag vila så imorgon kanske jag är piggare igen.

Igår var vi uppe tidigt för att Linda skulle på ett viktigt uppdrag. Det viktiga uppdraget bestod i att åka Vasaåket90 mellan Sälen och Mora. Något som hon också gjorde på ett bra vis och slog sin förra tid med nästan två timmar. Nu är hon dock blåslagen och lite öm, men det går nog över om ett par dagar.

Då vi ändå var uppe tidigt så passade jag på att köra distans innan jobbet. Det blev en liten runda innan Le Peloton, sedan körde jag Le Peloton och till jobbet. Fick därmed ihop tre slitsamma timmars cykling innan jobb och en dryg timme också efter jobbet.

På väg till Le Peloton längs Faluns smalaste gata; Brunnsgränd.

Le Peloton på väg ut på andra fartsträckan.

Le Peloton-gänget strax efteråt. Aldrig någonsin har jag blivit så avhängd som jag blev igår. På första fartsträckan så blev jag avhängd direkt i första backen som kommer efter ett par tre hundra meter. På den andra fartsträckan så satt jag bara på hjul och klarade mig lite längre men försvann också där i första backen. Tyckte att jag hade maxat, maxpulsen landade på 159 (82% av max) så nog var det slitna ben allt. Vidare så fungerar inte min storklinga på min MTB speciellt bra i höga farter. Går det över 35 km/h så börjar det bli ansträngt i kadensen så när gubbarna håller 50+ så fick jag liksom pinna på för glatta livet.
Men men, det kommer fler torsdagar!

Efter Le Peloton (jag var så långt efter att dom hann starta tredje fartsträckan innan jag kom fram till samlingen...) så körde jag banvallen mot Borlänge i morgonsolen.

Liljesund är fina grejer. Där kommer vi passera på Le Peloton i sommar när smalhjulingarna är framme. Såg förvisso att min kusin plockat fram finracern igår så det kanske inte är långt borta, men jag tror nog att cykelbanorna måste bli av med stenkrossen innan vi åker där. Jag måste kanske också skaffa mig en ny cykel också...

Jag begick stigpremiär också, ingen längre vända (typ 500 meter) och stigen var väl sådär kul som stig egentligen men det var ändå en magisk känsla att vara tillbaka i skogen och cykla. Det är något speciellt med att få cykla stig för första gången efter en vinter, jag känner mig liksom som ett barn på julafton eller en ko på ett kosläpp. Eller ja, jag vet inte riktigt hur kor känner sig, men dom ser glada ut när dom får komma ut i hagen igen efter en lång vinter. Stigpremiär så tidigt som fjärde mars dessutom, vilket är sjukt tidigt för att vara i dessa trakter.

Långa skuggor i Kyna-trakten.

Stannade till på Café Backa som ligger precis bredvid mitt jobb och där Le Peloton Borlänge brukar stanna till. Behövde fylla på med lite energi under dagen kände jag...

Linda och jag kom hem ungefär samtidigt och vi belönade oss samt fyllde på med energi på samma gång med pizzor från Tondo Gourmet Pizza. Så det blev några kalorier in igår också, inte bara kalorier ut. Balansen är viktig!

Till aktivitetsmätartävlingen på jobbet har jag nu alltså skrapat ihop nästan 11½ timme på dom fyra första dagarna, det gäller att gå ut hårt och bevisa för alla på kontoret att man är knäpp...

Idag blir det som sagt vilodag, en dejt mot kvällen och sedan sova lite gott inför helgen. Då blir det cykling, Vasaloppet på TV och en hel del cykling på TV också. Blir la gött!

Kom ihåg att ni alltid har 10% extra rabatt hos Siroko via denna länk och att med koden LIMAR30OIJER så får ni 30% på Limars utbud av hjälmar och glasögon