Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-03-03

Sommardäckcykling, aktieutveckling, dagens lunch, aktivitetstävling på jobbet samt lagtempo på Zwift!

 


Hej och god morgon på dig! 

Första rundan för 2021 utan dubbdäck igår, jösses så snabbt det gick. Kände mig plötsligt som en raket. Vilken grej! Vintern är inte riktigt över, men så länge det är såhär lite snö och is så är det bara att gasa på.

Jag flexade (skröt) lite om utvecklingen på min aktieportfölj för ungefär en månad sedan, 23.31% i januari var ju inte fy skam. Kan väl konstatera att min oro över att det kanske hade gått lite för bra var obefogad för jag har fortsatt på inslagen bana. Året har ju börjat rätt bra! 

Käkade lunch på ChopChop.


Vi har denna vecka börjat med en aktivitetstävling på jobbet. Det viktiga är ju att man deltar och så vidare... Känns som en tävling som kan passa mig och min avdelning ganska bra det där.

Kom hem och tävlade cykling på internet. Blev sent från jobbet så jag kom hem, kastade av mig vintercykelkläderna och riggade för race. Kom in i Zwift med 27 sekunder kvar till eventet skulle starta. Sedan startade vårt lagtempolag 7,5 minuter efter det. Men ändå, det var lite på håret. I stressen så missade jag att starta fläkten så jag märkte efter en liten stund att det blev varmt... Efter 18(?) av 31 kilometer så hoppade jag av cykeln i en kort nedförsbacke, startade fläkten och hoppade på igen. Då släppte boan från ena öglan så jag körde någon km med halvöppen sko innan jag i nästa utförsåkning kunde spänna skon igen och spurta ikapp gruppen. 
Jobbigt var det, vi körde svinbra och blev tvåa vilket med god marginal räckte till totalseger i vår liga. Så nu går vi upp en division till nästa säsong om jag förstått det hela rätt. Jag snittade min FTP i 40 minuter så det blev ett bra pass. 

Totalt nästan tre timmars cykeltid igår och det finns utrymme för förbättring i mina Zwift-race. Skönt det på sitt vis. 

Nu är det dags att cykla till jobbet igen, vi hörs snart! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar