Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-03-11

29:a på Scandinavian Cup!

 

Svettigt upp mot krönet av backarna första varvet.

Svettigt på platten när en grupp stack iväg och farten trissades upp igen. Men det gjorde inte mig så mycket då gruppen bakom som hade närmat sig nu fick lov att ge upp.

Fick en dropout andra gången uppför backarna, hemskt onödigt men jag överlevde också den.

Bergspris på krönet vilket drog ut fältet igen, utbrytarna hämtades in i backen på väg upp. Denna splittring gick sedan ihop och vi var ett 40-tal cyklister som spurtade mot målet. 

I mål blev jag 29:a enligt Zwiftpower, nionde bästa svensk. Riktigt positiv känsla under racet även om jag fick ge allt vad jag hade över krönet i backarna andra gången. 

Trampade ur benen några minuter efteråt innan jag kastade mig in i bilen för att hämta Filip och hans kompis från hockeyträningen. 

62 minuter fin träning blev det!


Den stora frågan är nu bara vad jag ska träna idag?!

2 kommentarer: