Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-03-08

Ny FTP (nästan), Cape Epic och SWE-Cup i kväll!



Hej och god morgon på dig! 

Igår så körde jag Absa Cape Epic etapp 1 på Zwift. Kände mig stark uppför vulkanen och trodde för en stund att jag skulle kunna göra något riktigt bra. Det var dock fem cyklister som pep iväg lite drygt halvvägs upp. Luckan blev dock inte speciellt stor så jag gjorde ett spurtförsök att ansluta över krönet. Lyckades inte med det utan hamnade i ingenmansland tillsammans med cyklisten på femteplats som släppt täten. En starking kom ifatt oss men jag lyckades tappa dem två utför. Så plötsligt satt det fyra i tät, två bakom som närmade sig täten, jag som var avhängd och sedan en jagande klunga. 

Klungan kom ifatt mig, vi kom ifatt täten och det blev en spurt på ca: 15 cyklister där jag rullade in som åtta. Så hade jag inte spurtat över krönet utan hängt med gruppen bara så hade jag kanske kunnat ansluta med mer krafter kvar till spurten, men sådant där vet man ju inte under loppets gång...

Snittade 349 watt under 20 minuter vilket fick mig att tro på ny FTP, Zwift angav ny FTP men jag hade ju kört 352 watt när jag jagade Cancellara för ett par veckor sedan. Hade dock ställt ner min FTP i Zwift i helgen när jag skulle köra ett pass. Men det var nära! 

I kväll så är det dags för ännu en SWE-Cup. Jag har inte i det sammandraget att göra men det blir nog kul ändå. Det blir några varv på Champs-Élysées så det blir väl mäktigt å så. Hoppas att folk törs gasa i motluten upp mot triumfbågen bara. Det är lite kul ändå att landsvägslag som CK Bure, Motala AIF och CK Hymer ställer upp med ett antal cyklister för att göra race av det hela. 


Annars så är det i vanlig ordning en ny vecka med nya möjligheter. Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar