Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-03-14

Maxtest och kanelbulle!

Hej och god morgon!

Belönade mig själv med ett maxtest igår kväll. Hade annars en känsla av att vara sliten och trött med mina 105 minuter Zwift från i förrgår. Egentligen ska man ju vara fräsch när man kör maxtest och det tänker jag vara nästa gång för det där gick inget vidare. Hade känslan av motstånd i benen och huvudet hade inte mycket krigarinställning i sig. Maxpulsen blev 172 vilket inte alls är högt, min maxpuls är annars 194 även om det är ytterst sällan jag når dit. Förbättrade mig ändå lite mer från dom senaste två testen så även om det var en svag insats så går det ändå åt rätt håll. 

Testvärden på mina senaste test:
13/3: 67,99 ml/kg/min
1/11, starten på min vinterträning:  66.21 ml/kg/min
31/9: 64.,79 ml/kg/min

Trots denna uppladdning så gick det inte vägen, förstår inte hur jag kunde misslyckas efter denna bulle. 

Var annars så trött att jag sov bort ca: 30 minuter av gårdagens cykelsändningar. Blev faktiskt tvungen att scrolla bakåt i sändningen för att se slutet av Paris-Nice. Säger väl kanske en del det om hur opigg jag var. 

Nu ska vi ut på promenad med kaninen Ture!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar