Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-03-17

Massor av cykling och ny FTP!

Hej och god morgon på dig! 

Ja igår blev det åka av. Dels så pendlade jag till- och från jobbet vilket gjorde att jag fick ihop två timmars cyklande. Dessutom så kom jag hem 19:24 och startade ett Zwift-race 19:30. Lite stressat där men det gick ju vägen det också. Körde CeramicSpeed Series Qualifier Race tillsammans med 583 andra A-åkare. Helt galet tempo och tyvärr platt första två milen vilket gjorde att det bara var att ge allt konstant. 

Tyckte att jag gjorde en bra start men när placeringen visades så var jag 375:a i loppet. Gav det jag hade för att avancera och när jag efter 6½ minut äntligen hade nått topp-100 (topp-100 kvalificerade sig till ett annat stängt event) så fick jag en WiFi-dropout. Den varade bara någon sekund, men jag tappade tillräckligt med fart gentemot klungan så när jag var tillbaka igen så var jag runt 220:e. Bara att börja om med trötta ben helt enkelt. Efter 20 minuter så hade jag klättrat upp topp 100 igen men då var det i princip en maxinsats så det fanns inget mer att ge. Tappade lite mot vulkanen och sedan skulle vi uppför den också. Kom upp runt tvåhundrade och höll mig i min grupp till målet. Cirka 30 pers anslöt med 3 kilometer kvar och i spurten så kom vi ifatt svansen på ett gäng framför. 

Jag slutade 195:a... Det där var hårt. Faktum är att loppets platta inledning och stora startfält gjorde att jag fick en ny FTP, bara av att försöka ta mig upp till topp 100. Galet.


FTP-utveckling under denna vinterträning:
200911: 274 watt (fotledsskada) 
201019: 292 watt 
201103: 300 watt 
201217: 314 watt 
201231: 317 watt 
210111: 320 watt 
210114: 324 watt 
210201: 326 watt 
210214: 334 watt
210316: 336 watt

Annars då? Jo, men det var fint att cykla ute. Trodde att benen skulle vara slitna efter en hård SWE-Cup men dom funkade jättebra för utecykling. Frysta grusvägar på morgonen och tyvärr något mer mjuka på kvällen. 
Gör en favorit i repris idag med cykling till- och från jobb följt av hårt race på Zwift. Idag är det fjärde och sista omgången av Scandinavian Cup klockan 19:45. Timmarna ska in. 

Morgonstund. Hade handskar också, men tog på mig dom efter att bilden togs..

Det såg lite mörkt ut på hempendlingen. Det svåra med att vara stressad hem och ha ett hårt race som väntar hemma är att jag ville ju cykla så fort som möjligt med så låg insats som möjligt. Dels ville jag ju hinna hem, men jag ville inte komma hem helt sopslut heller. Käkade två Powerbar på hemvägen som någon form av middag inför racet också.


Käkade annars gott på ChopChop på lunchen. Tog tre kanelbullar som kosttillskott också under eftermiddagen då jag visste att det skulle bli en lång dag på jobb med mycket möten. Fick ihop nästan 7½ timmes mötestid också under gårdagen.

Nu kör vi onsdag, på återhörande! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar