Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-01-25

Ny dag, nya möjligheter


Hej och god morgon!

Bilden är från igår, då det fortfarande såg vintrigt ut i träden. Idag är dom snöfria. 3-4 plusgrader och rejält med vind igår satte fart på snösmältningen. Nu riktigt rinner det från taken. Lika bra att rycka det plåstret nu och hoppas att så mycket som möjligt smälter så fort som möjligt helt enkelt. Långt kvar på vintern, men om det någonsin ska bli barmark så kan det gott börja smälta lite nu. Vi ska då ha plusgrader fram till lördag, så en del kommer ju hinna smälta bort. Både trappan här hemma och cykelbanan är skridskobanor idag...

Frida är fortsatt febrig, sjuk och hostig. Eller ja, man är ju sjuk om man är febrig och hostig. I natt räknade jag det till att jag var till henne åtta gånger, så vi är två trötta här hemma nu.

I morse noterade jag femte dagen med viktnedgång i följd och för fjärde dagen i rad så noterade jag årets lägsta vikt. Har faktiskt inte varit såhär lätt sedan oktober -16, så idag ska jag försöka äta upp mig lite så jag inte tappar en massa WATT.

Igår så körde jag SZR Winter Race Series, vill ni kolla på hur det gick utan att veta på förhand hur det gick så kika på videon från loppet nedan (annars kan ni fortsätta läsa längre ner):

Jag bestämde mig med ganska kort varsel att livestreama loppet. Alltid någon som vill se sånt. Eftersom det blev så kort varsel så var det inte lika många live-tittare som i tisdags, men ändå bra. Försökte snacka lite mer än senast också, vet inte om det uppskattas eller om ni helst ser att jag är tyst och bara trampar?

Det är ju faktiskt lite spännande att titta även på virtuella tävlingar, tycker jag som inbiten. Om ni vill vara med när jag live-sänder nästa gång så se till att först och främst prenumerera på min YouTube-kanal. Sedan så brukar jag försöka flagga för det någonstans i alla fall. Som igår via min Facebook-sida.

Själva loppet igår då, ja egentligen så gjorde jag ju det jag kunde men jag blev ändå lite besviken. Kanske inte borde vara det men jag kände liksom tidigt att benen inte var på topp. Kanske sliten från tisdagens race? När dammet lagt sig så blev jag 10:a i loppet (resultatsidan ligger nere nu, men jag har för mig att det var 110 som fick resultat), 301 snittwatt och 164 i snittpuls i en timme och nästan 18 minuter. 301 watt så länge är ändå bra, men i tisdags så hade jag 321 i en noll sju.
Banan passerade en, för mig, ny backe och jag hade kanske underskattat den lite. Den visade sig vara svinbrant på sina ställen och det i kombination med ben utan det där lilla extra gjord det jobbigt. Sista 2½-3 milen såg jag ut att få köra med tre andra, men dom två svenskarna försvann och kvar blev jag med en britt som inte ville dra. Typ 10 man framför med alla dom starkaste så dom skulle vi nog inte kunna köra ifatt och en stor klunga bakom också som jagade. Vi lyckades hålla undan hela långa platten och in i backen. På slutet av backen var dom som jagade nära. Bara någon enstaka sekund bakom. På väg utför och ner mot målet så närmade sig en norrman. När det bara var ett par kilometer kvar så attackerade jag för att bli av med den hjulsugande britten, lyckades med det och norrmannen lyckades i samma veva också passera honom. Så det blev lite spänning där på slutet...
All Garmin-data hittar ni här: https://connect.garmin.com/modern/activity/2455597134

Idag kör jag kanske KISS Men's Crit - Europe p/b Tacx Race #6 klockan 21:00. Har ingen totalplacering där då Linda fokuserar på den serien och kör alltid dom när vi är på samma ställe samtidigt. Så jag brukar få titta på under torsdagskvällarna. Men idag kan jag ju köra och träna vill jag. I KISS-serien så tävlar man om en av 40 platser till en live-final där man får resan och allt betalt. Tre herrar och tre damer vinner en varsin trainer och vinner man hela alltihopa så får man livstidsabonnemang på Zwift.

Kan bli en live-stream också bara för att, om det blir det så hittar ni den här: https://www.youtube.com/c/Henrikoijer/live

1 kommentar:

  1. Lite sämre ljud och kameravinkel (och därmed ljus?) igår än i förrgår, tyckte jag iaf.
    Hoppade in ett par gånger för att se hur det gick, men snuvades på sista minuterna av någon anledning då du stod i målet efter en reklampaus. Spolade tillbaka när du släptte videon, och fick puls när det bara var 5 sekunder bak. Men det skötte du ju snyggt, en gång senior alltid senior kan det ju också heta.
    Prata på, man ska ju göra det man är bra på...

    SvaraRadera