Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-01-14

Dags att göra kväll

Hej och god söndagskväll!

Äntligen måndag och jobb om några timmar. Okej, visst att det kan vara kul att jobba. Men tid med dom man älskar mest är värt mer. Idag har jag fått en del sådan tid, så batterierna ska vara laddade till imorgon när den nya veckan tar vid.

Linda åkte skidor idag, lyxigt att ha spåren direkt nere vid sjön. Tyvärr lite väl lite snö på sjön men kanon bara att ha så nära till spår. Det finns ju också anslutningsspår till Stångtjärn på andra sidan kvarteret om man vill. Stort tack till spårdragningspatrullen!

Linda gillar ju utmaningar och har anmält oss till ett långlopp på längdskidor nästa helg. 44 km långt. Tidigare så har hon åkt ca: 9 gånger totalt i hela sitt liv. Som mest 18 kilometer. Men det blir väl kul det där. Jag åker inte för någon egen tid/placering utan ska väl agera support åt henne istället.

Barnen och jag gick till pulkabacken när Linda åkte skidor. Det blev så pass bra att vi gick hem precis när Linda kom upp från skidåkningen. Perfekt tajming!

Efter en tidig lunch så åkte vi upp till Lugnet för att jobba ideellt i kiosken där för Falu IF's räkning. Tre timmar där gick ändå ganska så fort. Hem, vila lite, käka tidig middag och skjutsa Linda till tåget. Nu på kvällen så har jag fokuserat på barnen och fått stryk av Filip på NHL Legacy. Som vanligt. Förut kunde jag vinna då och då men nu verkar det hopplöst.

Nu ska barnen ha lite kvällsmacka eller liknande innan det börjar bli dags att stupa i säng. Först Frida, sedan ska dom andra lägga sig och jag köra Zwift. Kan bli lite stressigt där precis innan racet drar igång känner jag. Bäst att börja förbereda nu. Vi hörs imorgon igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar