Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-01-31

Tävling utan resultat

Frida och Fia.

Hej och god kväll, kära bloggläsare!

Ännu en dag med vård av barn avklarad, seglivat virus det där... Hon har i alla fall ätit ordentligt både igår och idag och mår liksom bättre i alla fall. Men febern och hostan släpper inte. Så vi tuggar väl på.

I kväll så körde jag ett Zwift-race arrangerat av SZR (Swedish Zwift Riders). Precis som vanligt så ser man inte sin placering i loppet, vilket retar mig något. Men det är ju lika för alla och bara att gilla läget. Man får sitta långt fram så man kan räkna hur många som man har framför sig helt enkelt.

Idag skulle vi köra en riktigt lång backe, vilket jag såg fram emot. Karl Tiselius attackerade innan backen, en fransman fick en lucka. Några körde ikapp Karl och där bakom hamnade jag med några andra. När vi nådde toppen så körde vi om placeringarna 6-9. En polack tappade anslutningen och därmed också gruppen. Så vi blev tre på slutet. Av någon anledning så hade det blivit något fel med banan, så ingen visste riktigt hur långt det var kvar och när målet skulle komma. Jag såg på täten, via listan till höger på skärmen, när dom spurtade så då förstod jag ungefär när målet skulle komma. Jag tyckte att jag spurtade hyfsat men kom ändå sist i vår trio och passerade mållinjen som åtta.

Det var bara det där med att det inte blev någon resultatlista efter målet. Det stod att det var typ 45 kilometer kvar och alla andra hade stannat efter "målet". Total förvirring. Troligtvis så hade arrangören lagt in att det skulle köras ett varv till, men det tror jag inte att någon gjorde.

Stökigt stökigt, men det är bara ett dataspel. Eller nåt.  Det finns inga siffror på Zwiftpower, men ni kan hitta min träningsdata här: https://connect.garmin.com/modern/activity/2470076046

På bild två så ser ni oss i andragruppen på väg utför.

Nåväl. Nu ska jag ta kväll här, vi hörs väl imorgon igen? Då kanske jag tränar en helt vanlig träning.

I vanlig ordning så kan ni också följa mig via mina andra kanaler, till exempel:
- Min YouTube-kanal
- Mitt Instagram-konto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar