Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-01-16

Återhämtningspass och World Cup

Hej och god morgon!

För idag är det väl en god morgon? Jag har i alla fall sovit gott, barnen har sovit gott och alla är friska. En typiskt bra start på dagen med andra ord. Nu är det dags för havregrynsgröt och ett par mackor. Frukostklassiker.

Körde ett återhämtningspass igår kväll. Har känt mig lite sliten i benen, så jag körde bara lite lätt för att få lite cirkulation och svettas några droppar. Just återhämtningspass är annars sådant som jag brukar prioritera bort pga tidsbrist. Men igår hade jag tiden. Min variant av återhämtningspass blev 10 min på 200 watt, 10 min på 250 watt och 10 min på 200 watt. Totalt 30 minuter med en snittwatt på 218 watt och 134 i snittpuls. Skönt!
Vackert. Passdata hittar ni här: https://connect.garmin.com/modern/activity/2437317059

Jag körde passet på London 8, en bana i Zwift. Kvällens CVR World Cup ska köras på den banan så det kunde vara kul att se hur den såg ut, tänkte jag. Efter förra World Cup-loppet så bloggade jag om att jag låg 12:a i totalen, nu har resultat rättats till och jag är på 16:e plats istället. Ändå skitbra!
World Cup-tävlingarna är indelade efter tidszoner, så man får liksom välja en tid som passar ens schema bäst och sedan köra på det. Jag kör i Zon E vilket innebär start 20:05 i kväll. Zon E är också den med klart tuffast motstånd. Men det är ju så jag vill ha det också, alltid roligast att mäta mig mot dom bästa.

Jag körde ju svinbra förra veckan och blev 14:e (17 om man tar med alla, även de som blev diskade). Hoppas kunna upprepa den prestationen i kväll. Banan är visserligen inte exakt lika, men ändå i princip identisk. Så den borde passa mig lika bra. Loppet kommer att sändas live, återkommer med länk senare idag för den nördige.

För er som inte håller på med Zwift men ändå nöter på någon testcykel eller trainer så kan jag tipsa om att jag har filmat en del lopp som ni kan titta på när ni tränar. Dom finns på min YouTube-kanal, in och prenumerera på den!

Annars då, inte mycket nytt. Har fått två nya kollegor igår som jag ska jobba nära. Ska bli kul att få träffa dom. Vi ska vara fyra personer som ska jobba riktigt nära varandra och i samma rum. Två började alltså igår när jag var hemma för vård av barn och rekrytering pågår efter nummer fyra. Alltid kul när det händer något nytt.

Nu kör vi tisdag, på återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar