Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-01-21

Jag ska starta en vlogg!

Hej och god kväll!

Dagen lider mot sitt slut och ännu en härlig vinterdag är över. Såg på väderprognosen att det skulle bli plusgrader i veckan så det lär ju bli slask de luxe följt av isgata när det sedan fryser igen. Läge dock för att cykla på skoterspår framöver om det här får packa ihop sig lite och frysa på igen. Såg för övrigt på sociala medier att Henke Jansson och Martin Eriksson med flera åkt skidor på skoterspår till Ärtknubben, såg så sjukt härligt ut. Undrar vilken utrustning som är bäst för det? Mina Fischer carbonlite classic håller jag nog till preparerade skidspår i alla fall...

Hade fått ett mail från YouTube i helgen om att jag inte längre skulle få några intäkter därifrån. Nya regler säger att man måste ha minst 1000 prenumeranter och 4000 timmar visningstid under dom senaste 12 månaderna. Jag har 853 prenumeranter på min kanal så jag lär väl starta en vlogg om jag ska kunna bli rik på det där. Nu ljög jag kanske lite i rubriken, för jag har absolut inte bestämt mig för att starta någon vlogg. Jag skulle gärna testa, kanske inte varje dag men ett par gånger i veckan eller så. Men det krävs så mycket tid och utrustning. Plus kunskap om det ska bli riktigt snyggt också. Så det känns som en lite för stor tröskel att ta sig över. Alla har ju lika mycket tid, men jag känner kanske att jag prioriterar annat än filmskapande med min tid. Får kanske börja lägga upp videos från mina Zwift-race, det vore väl intressant? (NOT!) Nu är ju mina intäkter från YouTube så väldigt små, så det blir inte ett allt för stort ekonomiskt bortfall.

Nåväl. YouTube hit och YouTube dit. Ni skiter väl i det kan jag tro.

Sedan morgonens inlägg där jag berättade om brasa, Vinterstudion och lunch så har vi hunnit med att vara ute i ett par omgångar och fått njuta av det härliga vinterlandskapet. Vi tog en promenad till affären (5.5-6 km tur och retur) också och bakade lite scones till eftermiddagen. Riktigt härlig dag med andra ord. Livskvalité.

Mm... Svenska rallyt....

Körde lite Zwift i kväll också, skönt att vara bäck on the bajk igen! Det blev ett 3 laps hilly med en backe i början på varvet och lite böljande på slutet av varvet. Första varvet och första gången uppför så var det faktiskt jag som gallrade ner fältet till 13 man. Pigga och utvilade ben... Efter backen på varv två så blev vi sju man kvar, efter backen på sista varvet så var vi bara fyra kvar och på slutet kom vi in i mål en och en. När resultatlistan sedan blev klar på Zwiftpower så hade jag blivit tvåa av 101 med resultat. 23 fullföljande i min A-klass. Norsken som vann (killen i rosa nedan) körde riktigt snyggt faktiskt och ställde av mig enligt skolboken. Kul med hemläxa!
38 minuter racing med 163 i snittpuls och 307 i snittwatt.

Hade väl egentligen tankar på att köra annat, men hann inte med att byta bandet på Monarken innan och när jag väl körde det där loppet sedan så tänkte jag om lite med träningsplaneringen. Nu kör jag ett pass imorgon och sedan ska jag försöka ha någorlunda ben på tisdag då det blir CVR World Cup på en platt bana. Ska bli spännande eftersom det hittills inte har passat mig speciellt bra med platta banor. Nu får jag chansen att lyckas köra bra även där alltså.

Nu är det dags för god natt här, vi hörs väl igen imorgon?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar