Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-01-21

Söndag


Ny dag, nya möjligheter.

Vi kollar på Vinterstudion och inspireras lite, ute är det snöigt med sex sju minusgrader och ett fint ljus. Härliga vinter! Vi kom upp ur sängen i morse. Linda väckte mig med frukosten redo, så hon verkar inte heller ha alldeles för stora men av gårdagen. Värre är det med Lindas bil där motorlampan tändes igår och hur många verkstäder har öppet på en söndag?! Till saken hör ju att hon ska åka till Skåne idag, så vi har lite pusslande idag i alla fall.

Vi har tänt en brasa och börjat förbereda lunchen. Snart ska vi ut på en liten promenad för att hålla igång kropparna lite innan vi ska luncha.

Bilderna ovan visar Linda med kanske 2 kilometer kvar till mål eller så, på toppen av en hyfsad backe. Undrar varför inte den är med på Cykelvasan..? Eller så kändes den bara tuffare på skidor än vad den skulle kännas på cykel kanske. Den andra bilden är från sista kontrollen i Eldris, titta bara så mycket snö det är på taken. Älska snö.

I kväll så ska jag träna, ska bli riktigt skönt att få sota ur systemet igen efter gårdagens skidtur och ett koppel vilodagar. Tittar i kalendern och inser att januari snart är slut, då väntar februari och efter februari så är det dags för vår och snart kommer faktiskt den där säsongen 2018. Taggad och laddad! Det börjar bli dags att skruva upp träningen också för att komma så väl förberedd som möjligt.
Faktiskt så har nu tre veckor av januari snart gått och jag har fortfarande inte cyklat utomhus en enda gång, det har givetvis en negativ inverkan på den totala träningsmängden, att det inte blir någon distansträning. Men, jag ökar samtidigt också mängden fram emot våren, så jag är inte speciellt bekymrad. Kanske kör jag ett dubbelpass i kväll bara för att få några extra träningsminuter..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar