Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-01-04

Någonting helt sjukt

Hej!

Nu ska ni få höra något helt sjukt här, jag blev nyss alldeles paff då jag försökte hitta ett träningspass här på bloggen. Jag hade nämligen sett på Garmin Connect att jag den 13:e december körde 2x20 min på 288 och 291 watt. Men jag hade inte bloggat om det! Helt sjukt. Men nu har jag fått med det i bloggen i alla fall, så nästa gång jag letar så vet jag vad jag gjorde då. Jag använder ju denna blogg lite som en träningsdagbok också. Så då är det ju smidigt om jag också skriver när jag har tränat.

Igår körde jag nämligen samma sak och det är ju alltid kul att jämföra med tidigare pass så jag ser om det blivit någon utveckling. Denna gång blev det 2x20 på ett 304 och 300 Monarkwatt, så helt klart en positiv utveckling. I slutet av säsongen 2017 så körde jag på 300 watt och i mars körde jag på 316.8 respektive 320.1, vilket var detsamma som personbästa. En bit dit, men fan ingen omöjlighet. Speciellt eftersom jag körde på säkerhet igår och utan att kliva över mjölksyratröskeln. Något ouppvärmd och sliten dock, så lite jobbigt var det ju.

Körde mina tjugor på Jungle Loop och fick en tröja för bästa livetid på varvet. Hade inte kört Jungle Loop innan, men det var en fin runda i Zwift-världen. 325 och 321 Garmin-watt i intervallerna för er som vill jämföra siffror.

Idag jobbar jag vilodag, istället har vi bland annat varit på IKEA och köpt en ny TV-bänk som vi sedan roat oss med att skruva ihop. Fint som snus blev det!

På lördag morgon är det Svenska mästerskapen i Zwift. Helt sjukt det med egentligen och det är nog inte sanktionerat av SCF eller RF. Så några äkta mästerskap är det ju inte, men ändå ett kul initiativ. Både Linda och jag vill köra, så vi får väl slåss om det. Eller dra lott. Börjar bli dags att ha två Zwift-stationer där nere i källaren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar