Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-06-12

Väckningspass

Ett lite slött pass. Skönt ändå att ha möjlighet att cykla dagtid. Det är ju tävling i centrala Motala imorgon, Bianchi Vättern GP som är den andra deltävlingen i SWE-Cup drar igång 18:30. Missa inte det. Så här skriver arrangören själva om loppet:
"Bianchi Vättern GP 2013
Vi hälsar cyklister och publik välkomna till 2013 års Bianchi Vättern GP som i år ingår i SWE-cup och i Svenska GP-cupen. Tävlingen äger rum torsdagen den 13 juni intill Stora Torget mitt i centrala Motala. Vi lovar som vanligt hög puls, härlig cykelstämning och tusentals människor i publiken! Cyklisterna ska kämpa om totalsegern, viktiga cuppoäng samt om spurtsegrar vart 5: e varv. Tävlingen pågår i drygt en timme. Vår folkkäre och underhållande cykelkommentator Roberto Vacchi är som vanligt speaker och informerar oss om cyklisternas framfart under loppet. Klockan 18:00 får deltagarna börja värma upp på banan och startskottet går sedan klockan 18:30."


Så för att försöka få diamantben så var jag ute på ett litet väckningspass idag. Att väcka mina ben tycks vara lite som att försöka väcka en döing, men det har ju hänt mirakel förr, så varför inte också imorgon. Det gick ju inte speciellt snabbt. Jag stannade också för att fixa lite med hojen och ta ett par kort. När jag åkte igenom gruvområdet så stod en dörr på glänt och jag var givetvis inte sen med att titta in. Fann ett mäktigt vattenhjul som mätte 15 meter i diameter.
Mäktigt hjul. 29" kändes ju sådär stort i jämförelse.

Drog en repa förbi krondiket också

Inledde passet i motvind för att sedan kunna avsluta det i medvind. Allt för att få en bra känsla i kroppen, knoppen och benen inför morgondagen. Försökte hålla mig mjuk, sprättig och lekfull på cykeln och tycker ändå att jag lyckades rätt bra. Känner mig fortfarande rätt seg, men jag tror att det börjar gå åt rätt håll igen.
Avslutade med en sprätt upp på Kvarnberget, den sprättningen kändes faktiskt riktigt bra.

Nu är det bara att hoppas på att alla andra plötsligt har blivit mycket sämre, så ska det nog kunna gå bra imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar