Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-06-24

Bilder och resultat från Cykel-SM, herrarnas linjelopp

Michael Olsson var en värdig vinnare av årets SM-tävling

Det som värmde mest var nog ändå att se Petter Persson ta silver på hemmaplan, det var han så värd. Håkan Nilsson blev trea.

Lite målgångsbilder på trötta cyklister

Fler bilder hittar ni hos The Summit MTB: http://thesummitmtb.blogspot.se/2013/06/sm-linjelopp-herrar-bilder.html

För lagets del så gick det väl inte jättetoppen då vi bara fick i mål en av fyra. Det var Christoffer Kvist som på sista bilden spurtar in på en 50:e plats. För egen del så satt jag med i samma grupp men klev av med två varv kvar då jag börjat må illa och fått klena ben. Tidigare i loppet när jag var med i tävlingen så kände jag att jag saknade toppfart. Det kändes mycket bättre än för bara en dryg vecka sedan, men ändå ingen toppform. I värsta fall så kanske detta är min toppform och då är det väl bara att acceptera, men jag tror att jag kan lite mer än så här. Jag fick i alla fall 17 mil i benen och krigade så gott jag kunde med det jag hade för dagen. Åkte sedan hem och anlände till hemmet vid ett i natt. Upp sju i morse och idag är jag allt annat än pigg...

Utbrytargruppen som gick tidigt höll undan och Michael Olsson kunde vinna solo efter att ha avgjort i sista backen. Bakom honom så spurtade Petter Persson in på en andraplats före Håkan Nilsson. Fullständiga resultat från cykel-SM i Åstorp hittar ni här: http://astorp2013.se/

Det finns mycket att säga om tävlingshelgen, men det får bli i senare inlägg. Nu är fikarasten strax slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar