Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-06-09

Racepepp

Bild från Arlanda Test Track Race. Fotografen är Niklas Källström som lagt upp en hel del bilder här: http://www.kraftwerketsblogg.com/2013/06/bilder-fran-arlanda-test-track-race.html

Godmorgon kära bloggläsare!

Här ligger jag nu i Husby och laddar för dagens lopp med ena handen i godispåsen. 12 varv i utkanten av Nynäshamn väntar, totalt 12 mil och en tävlingstid kring tre timmar. Äntligen dags för ett linjelopp igen och jag hoppas på att ta mig igenom på ett bra sätt så jag får några mil i benen. Väderprognosen hotar med 12 grader och regnskurar, kanske också med inslag av åska. Vädret gör mig ingenting, men hur var det nu man skulle klä sig i sådant väder?
Egentligen så gillar jag att tävla i regn. Det finns två orsaker till att jag tror mig prestera bättre i regn. Den ena är att jag går in i regntävlingar med inställningen att jag är bra i regn och den andra har kanske med mängden underhudsfett att göra. Är man inte så deffad så fryser man inte lika mycket när det är kallt. Jag har aldrig varit någon som brukar frysa speciellt mycket i vare sig regn eller under vintermånaderna. Som alltid vid tävlingar så är inställningen otroligt viktig. Många gnäller när det blir regntävlingar, jag peppar mig själv med att jag kommer köra riktigt bra och att det är härdande att tävla i regn. Bara vi slipper vurpor och skit...

Vi i Falu CK kommer till start med följande cyklister i elitklassen:
Christoffer Kvist
Fredrik Carls
Hendrik Sjölund
Joel Håland
Johan Carls
... och jag.
Sex cyklister är bra, då har vi möjlighet att agera som ett lag och kunna dra nytta av varandra i det 78 man stora startfältet.

Dags att göra sig i ordning nu då, snart drar jag mot Nynäshamn och nya möjligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar