Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-04-21

22 minuter och 40 sekunder jättebra träning

Detta var vad jag körde igår kväll. Tre minuter uppvärmning, en halv minut lugnt och sedan tio stycken enminutersintervaller med en minut vila mellan varje. Åtta sekunder efter avslutad sista intervall stängde jag av klockan och klev av cykeln. Trampa ur? Jag är motionär och behöver inte syssla med sådant. Att pulsen är på ca: 125 när jag startade klockan beror på att jag faktiskt trampade lite under tiden som jag valde träningsmusik i telefonen. Så lägg till en halvminut om ni vill vara petiga.

Ni undrar givetvis vad jag gjorde igår. Jo, det ska jag berätta. Under dagen när barnen var på dagis så var det den gamla vanliga visan. Ideellt arbete, plugg, mat och plugg. Sedan åkte jag och hämtade barnen och vi åkte direkt till affären för att handla lite.
När vi hade handlat åkte vi hem med matvarorna och vände i dörren och stack till "dööten".

I dirten så åkte Filip varv efter varv och Ebbah sprang efter, varv efter varv. Kidzen gillar ju sådant där. Runt runt och upp och ner. Så där var vi till klockan nästan var fem. Då åkte vi hem, barnen duschade och jag packade väskan inför kvällens möten.
Först var jag med på ett möte inför Vika Ungdoms GP som avgörs i Vika utanför Falun den 8:e maj. Landsvägstävlingar för alla upp till P/F 15-16. Den får ni givetvis inte missa. Dagen efter går ett Ungdoms GP i Ludvika också, det blir alltså en cykelhelg i Dalarna i början av maj för alla barn och ungdomar.
När det mötet var slut så tog styrelsemötet vid. Jag tror mötet tog ungefär 2½ timme med eftersnack på det. Egentligen gillar jag ju effektivitet. Men pratar man om cykel, utveckling av cykelsporten och vår egna verksamhet så får det gärna ta lite tid. Och när alla hade gått och klockan nästan var nio så var det alltså dags för min egna träning.
Nu ska jag skicka lite FCK-mejl och sedan kasta mig över studierna. Tänkte svara på lite kommentarer angående Två landsvägslag i Dalarna 2011? senare idag. Så har ni något ni vill säga angående det, och få respons, så passa på nu under förmiddagen.

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig kurva. Ser ut som många fina bröst efter varandra.

    SvaraRadera
  2. Jag hade ingen aning om att det finns en dirt i Falun! Var ligger den?

    //Kristin

    SvaraRadera
  3. Dirt och dirt... Det är en liten rundbana med gupp i kvarteret (Bojsenburg). Tar några sekunder att rulla runt. Bästa dirten i Falun finns i Hosjö. Platsen för Hosjödirten borde synas i denna karta: http://kartor.eniro.se/m/pPCJ5

    SvaraRadera