Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-04-23

Cirkus Möllers turné

Nu är vi hemma igen efter att ha sett Cirkus Möller på Folkets hus här i Falun och jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Har faktiskt inte sett många minuter av TV-programmet om jag ska vara ärlig. Showen var överlag bra men hade lite ojämn nivå. Måns Möller var bra, och kontakten med publiken var jättebra när han var inne. Kvällens stora publikoffer var en Anders från Säter som fick vara delaktig ett par gånger om i showen. Ett par kurder, en solbränd man från Sundborn, en kvinna från Sandviken, några från Carlings och Mats Ingels var andra "offer". Dessutom hånades en före detta klasskamrat till mig lite under uppvärmningen för sitt karakteristiska skratt... Sean Banan, som är lite av ett dragplåster för den yngre delen av publiken, var inte direkt strålande. Det kändes att han inte direkt jobbat med stå-upp och hans material var tunt. Han är ju Kött fi fan och Rooompa, men inte så mycket mer. När Hasse Brontén gjorde entré så gick det lite trögt inledningsvis tyckte jag, men sedan lossnade det rejält och han fick många att skratta högt.

DJ Stephen Simmonds och Måns Möller hackar lite på Anders från Säter.

Hasse Brontén på scen.

När Sean Banan drog ner byxorna och började jucka mot Anders från Säter, efter att ha lärt honom en dans, så bjöds han på en oväntad svängom. Det blev några varv i Anders starka nävar för Sean, som nog inte var så stöddig just då.

Turnén avslutas imorgon i Stockholm för er som kanske är intresserade av att se föreställningen.

2 kommentarer: