Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-02-15

Magen håller

Så här såg de välanvända spåren runt tjärnen ut idag.
Var ute och testade magen idag. Från början var detta tänkt som en vilodag, men då var också lördagen tänkt som en hård träningsdag. Eftersom lördagen blev vilodag så kunde jag gott ut och testa magen idag, inför en viktig skidvecka. Provade mina 27 år gamla Fischer RCS och mina 155 cm långa One Way 940. Eftersom jag brukar åka 150 cm så kändes det till en början ganska ovant, men efter liten stund så var det faktiskt rätt okej. Eftersom jag inte är skidåkare eller har någon bra, inlärd, teknik så är jag nog mer öppen och mottaglig för att prova lite nytt. Intressant var dock att jag kände skillnad i styvhet mot mina Diamond Storm, dessa 940 "dallrade" till mer när jag satte i stavarna i snön med mina enormt kraftiga stavtag. Skidorna gick faktiskt över förväntan och jag avverkade 7.2 km i halvfart på 31 minuter och 35 sekunder, vilket ger en kilometerfart på 4.23.
Provade att ta i lite grann, utan att pressa mig, några korta partier och magen kände jag aldrig av. Så det ska nog gå bra med skidträning och tävling denna vecka.

Träningsfakta:
Tid: 31.35
Distans: 7.2 km
Snitt/maxpuls: 155/171
Kilometerfart: 4.23
Höjdmeter: 95
Väderförhållanden: - 10 och strålande sol

Totalt sedan 100 dagar kvar (27:e november)
31 timmar 24 minuter skidor (390.7 km på 23 träningar och en tävling)
17 timmar 28 minuter cykel
4 timmar 26 min löpning
2 timmar 05 min styrketräning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar