Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-02-28

Öppet Spår 2010

Idag och imorgon körs Öppet Spår, en del av den stora Vasaloppsveckan. Som ju faktiskt sträcker sig över en längre tidsperiod än just en vecka. De olika loppen som ingår är; KortVasan, TjejVasan, UngdomsVasan, Öppet Spår, HalvVasan, SkejtVasan, StafettVasan, Vasaloppet och Barnens Vasalopp. Med ca: 55.000 anmälda så ni kan tro att arrangörerna har fullt upp.
Jag själv hade planer på att åka Öppet Spår. Detta för att få en försmak av stämningen, se bansträckningen och kanske seeda mig. Men då jag har haft lite mycket att göra på sistone, ändå fått en hyfsad seedning och belönats med ytterligare sjukdagar så stannar jag hemma istället. Resultaten från Öppet Spår kommer dock bli intressant läsning!
Jag är riktigt laddad inför söndagens stora Vasalopp. Förutom att jag ska göra en bra prestation för min egen skull så kommer jag givetvis jämföra mig med andra cyklister, min kusin som också gör debut, folk jag känner och också några elitåkare. Inte för att jag tror att jag är före till exempel Fredrik Ericsson eller elitåkare. men det blir intressant att se hur stor skillnad det kommer att vara mellan oss.
Kollar man väderprognosen på Yr.no just nu så väntar ett lätt snöfall på lördagen och två plusgrader under söndagen den sjunde mars. Kollade man väderprognosen igår så var det tre dagar inför Vasaloppet med mycket snö och under tävlingsdagen skulle det vara fyra till sex minusgrader. Prognosen någon dag tidigare skvallrade om ett kyligt lopp. Ju närmare loppet vi kommer desto bättre kommer givetvis prognosen att bli, men helt säker kan vi nog inte vara innan vi står där i Berga By och väntar på startskottet. För egen del så hoppas jag på att det är en eller två plusgrader under lördagen och att det är uppehåll. Sedan en kall natt följt av tre till tio minusgrader under själva Vasaloppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar